“Observe and Report” er en mærkværdig, ujævn og til tider decideret usmagelig komedie. Det er også en af årets sjoveste takket være det storartede ensembles upåklagelige indsats og et væld af grinagtige sekvenser imellem fortællingens chokerende start og det storslåede, geniale klimaks. Filmens billed- og lydside imponerer ikke ligefrem voldsomt i HD, og ekstramaterialet er hæderligt, men langtfra fantastisk. Fans bør afgjort overveje at investere i filmen på Blu-ray, især eftersom dvd’en er mere eller mindre blottet for ekstramateriale. Nysgerrige sjæle bør nok lægge ud med at leje udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-FANBOY 14 år siden

#59 - ...Og jeg HADER Napoleon Dynamite! :D Ja, mystery solved! Tahdaaaah! :D

Her er også en lille gave til wimmie, fordi jeg har været sådan en pain in the ass:
Gravatar

#62 wimmie 14 år siden

Tak, du er flink :D

(kan desværre ikke se video da jeg er på arbejde, men jeg kunne da se hvad det var), og det errent faktisk et ganske sjovt klip...trods alt...

Men hvordan man kan hade Napoleon Dynamite går over min forstand...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#63 filmz-FANBOY 14 år siden

#62 - hmm, jeg ved det ikke helt. Jeg havde bare lyst til at turn my head away og sige "GOSH!" efter at jeg havde set den film :D

Jeg tror måske bare at jeg ikke bryder mig så meget om den tableau agtige stil den film har og så følte jeg at spillerne virkede på en eller anden sær måde restricted af formen...det føltes for konstrueret tror jeg.
Gravatar

#64 filmz-Utyske 14 år siden

Efter et gensyn med filmen, fik jeg min mistanke bekræftet: Når man har vænnet sig til den absurde humor og er forberedt på de mange scener hvor man tænker "hva' fa'en skete der her", så vokser filmen på en.

Jeg mener klart at dette er en af de bedste komedier jeg har set i de sidste 3-4 år og modsat fine komedier som f.eks. "Knocked Up" og "Forgetting Sarah Marshall", har denne kant og vælger ikke at gå efter de billige point, for at underholde, men holder stædigt fast i sin stil, også selvom det er en stil, der ikke taler til alle.

Glimrende skuespil af Seth, som formår at spille Ronnie, så man kommer til at holde af ham, selvom han er en forholdsvis ustabil personlighed og stærkt spil af Ray Liotta, som den stærkt usympatiske betjent, samt Celia Weston, der spiller Ronnies alkoholiserede mor, der aldrig siger de rigtige ting, men ligesom Ronnie, har hjertet på det rette sted.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#65 evermind 14 år siden

Jeg elsker Freddy Got Fingered og denne film! :D (Napoleon Dynamite har jeg stadig til gode ...)

Jeg så Observe and Report hos Utyske forleden dag, og jeg synes på ingen måde, der var noget at misforstå. Hovedpersonen fremstilles jo klart som psykisk uligevægtig, og selv om humoren er kulsort omkring de ting, han foretager sig, formidler Seth Rogen ham (i øvrigt imponerende) på en næsten mere medlidenhedsvækkende end sympatifremkaldende måde. Han har ganske vist en mørk og foruroligende side, men er samtidig temmelig sørgelig i sin begrænsede sociale forståelse, misforståede godhed og deciderede vrangforestillinger.

Der blev tidligere draget paralleller til Taxi Driver, og jeg havde det samme feel, da jeg så denne film. Der er ikke længere noget nyt i sorthumoristiske og grovkornede komedier. Det fede er, at denne her tør have et seriøst glimt i øjet (jeg ved ikke, om man kan sige sådan, men jeg gør det lige!) og løfte en flig for noget dybere, måske let foruroligende, som nok vil dele publikum - men til gengæld stå så meget stærkere hos dem, der virkelig værdsætter den. Og gudskelov forfalder filmen aldrig til den forcerede sødme, som har det med at ramme så mange andre komedier i de nosser, man ellers lige troede, de havde groet.

Observe and Report får de varmeste anbefalinger herfra. Afgjort en film til min personlige ønskeliste! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#66 wimmie 14 år siden

#65 Great :)

Og så tror jeg lige at jeg sniger Napoleon Dynamite med til en zombieaften...(shhh....ikke sige noget til Nayze) :p

Gravatar

#67 evermind 14 år siden

#66 My lips are sealed, og jeg vil glæde mig til at se den. Jeg kunne meget godt lide Nacho Libre fra samme instruktør. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#68 wimmie 14 år siden

Har du så tjekket traileren til Gentlemen Broncos?
Den ser nu fornøjelig ud :D
Gravatar

#69 evermind 14 år siden

#68 Nej, det må jeg lige gøre. Er den beslægtet??
Gravatar

#70 wimmie 14 år siden

Samme instruktør - og humoren ser ret Napoleon'sk ud :)

Skriv ny kommentar: