“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#51 blahblah 17 år siden
Og en mega lam ting der slet ikke gav mening. Hvorfor ville Beckett dog have dræbt Krakenen? Det var gav ingen mening. Beckett var en magtsyg psykopat virkede det som om, og Kraken var et mægtigt våben.
Og den fesne måde den blev slået ihjel på? Vi så det ikke engang. Det ville svare til at man så Star Wars 6 og Han Solo begyndte på "Hey Luke, det var sgu godt du dræbte Darth Vader for et år siden" , "Ja mand, det var ret godt. Nu skal vi kun bekymre os om kejseren".
#52 mini_jette 17 år siden
Den fangede mig aldrig rigtigt og alt for tit synes jeg handling og jokes var for gennemskuelige...
Det var dog pragtfuldt at se Barbosa igen, den figur giver filmene så meget ekstra for mig at han næsten fortjener en stjerne helt for sig selv...
Jeg skal sikkert se den igen når den kommer på dvd, for at se om det nu også kan passe - alle jeg var med lod til at finde den vældig underholdende...hmmm?!
3/6
#53 blahblah 17 år siden
Der var federe scener i den her end i 2eren, men som film, som en helhed, er den her dårligere. Manuskriptet skulle bruge en ekstra rewrite.
3½ ud af 6, måske fire på en god dag.
#54 nygaardpetersen 17 år siden
enig med jer begge to! Det var super at se barbossa igen men jeg synes elizabeth swan fyldte for meget i filmen.
#55 filmz-ubba 17 år siden
#56 filmz-Aras 17 år siden
Den første film var rigtig god, nr.2 blev lidt ringere, og denne er klart den dårligste efter min mening.
Jeg synes rollefordelingen både var god og dårlig: det var godt at se en del til Barbossa igen, men Elizabeth fyldte for meget. Jeg synes det er fedt med en kvindelig skuespiller som hende i en central rolle, men mange af hendes scener syntes ligegyldige.
Keith Richards bud på Jack's far var god - hans maskering var genial!
Det jeg nok mest savnede ved hele filmen var "underholdning" i sig selv. De fleste jokes var alt for platte og jeg sad med en følelse af, at alt ikke var gennemtænkt ordentligt. Den var for forskellig fra de to forgående film.
Man bør kun se filmen for underholdningens skyld og selv da kan det knibe, hvis man ønsker at få et rigtig godt grin.
Jeg håber på det bedste med film nr.4, selvom jeg nu har min tvivl...
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#57 dolphinfriendly 17 år siden
#58 filmz-jeangrey55 17 år siden
#59 filmz-jeangrey55 17 år siden
#60 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".