“Pirates of the Caribbian: Ved verdens ende” er bedre end forgængeren, selvom filmen fortsætter i præcis samme spor. Der sker ufatteligt meget, og actionscenerne er fantastiske, mens der ikke bruges tid på karakterudvikling og psykologi. Det er, hvad man kan kalde et flot, men pointeløst eventyr.
#61 filmz-Avenger- 17 år siden
Virkelig fedt i den første kampscene, hvor piraterne kommer op fra under Sao Leng (eller hva han hedder) og dværgen skyder sin gøb af og flyver tilbage i hullet :P Tror næppe jeg har set noget så sjovt længe, hehe.
#62 filmz-Pirate-girl 17 år siden
#63 filmz-fidomuh 17 år siden
Oh? Jeg har ellers set den slags scener i hobetal ..
#Film
Tjah, 3/6..
Den var "okay", paa ingen maade nogen storfilm..
Lider af et ekstremt daarligt screenplay og generelt boer de finde ud af om de vil lave en komedie, en action film eller en eventyr film..
Den her klamme slags hybrid er serioest daarlig og de komiske indslag, som ofte er for platte til at virke, goer at filmen virker latterlig..
Jeg er ikke imponeret, 2'eren skuffede slemt, 1'eren var okay i sig selv ..
Skraemmende at bloom og keira spiller saa daarligt..
#64 JannikAnd 17 år siden
2/6
#65 thomas040 17 år siden
#66 macel 17 år siden
#67 Winniepooh 17 år siden
Det startede ok, men så gik det ned af bakke. Jeg var slet ikke i godt humør da jeg forlod biffen, jeg havde en flad fornemmelse og meget mere kritik end ros. Jeg synes atadig den første er genial (og intet mindre) men måske var det bare endnu en af de film der skulle have lov til at stå alene uden sequels.
Geoffrey Rush var klart en af højdepunkterne. Men generelt var det som om den satte sig mellem to stole, skulle den være sjov så de 8-10 årige kunne grine med eller dyster og alvorlig?
#68 filmz-syvstjernen 17 år siden
Billedet af Jack i Singapore-outfittet var fotomanipulation - det var en eller anden amerikansk gut, der havde klædt sig ud og sat Johnny Depps ansigt ind i stedet for sit eget. Så det er derfor, det ikke er med i filmen! :-)
#69 filmz-JON 17 år siden
Det kan ikke siges anderledes. Man kunne sagtens have barberet 5 karakterer og 50 minutter af. Der blev snakket og snakket og snakket.
Hvor mange lagde mærke til Leone/Morricone-referencen under parlamenterings-scenen på sandbanken? Både klipningen og musikken var direke fra et Man With No Name-showdown.
Der var en scene der var ændret i forhold til forfilmen: Den hvor Sparrow spørger, hvor mange der har savnet ham. I forfilmen er det kun aben, og Sparrow rynker på næsen. I filmen er der et par mere der har savnet ham (de to tosse-pirater), og det synes han godt tilfreds med. Det fungerer langt bedre i forfilmen. Hvorfor så ændre det?
#70 thomas040 17 år siden
sådan gør de tit i trailers, fordi det fungerer hurtigere...