De mange sideløbende historier – den lurvede JT (Jeff Fahey), der i årevis har søgt efter opskriften på den perfekte barbequesovs, det skinsyge lægepar Dr. Block (Josh Brolin) og hustruen Dakota (Marley Shelton), og Cherry og El Wray – er blandt andet agenter for, at filmen kombineres så fint og knyttes an igennem imponerende visuelle overgange, men også på fortællesiden finder karaktererne løbende fælles fodslag, så de kan stå sammen i det endelige opgør mod de virusinficerede og ådselsædende omvandrende korpusser, der skaber usikkerhed i det texanske lillebysamfund.
Cherry forlader sin tvivlsomme karriere som go-go-danserinde, vil hellere være stand-up komiker, men i hvert fald vil hun have mere dramatik i sin hverdag. Det får hun. Måske mere, end hun havde bedt om. Ved samme lejlighed får tilskueren i hvert fald underholdning i lange baner, langt mere end der tør bedes om. “Planet Terror” er et formidabelt ridt igennem filmhistorien og dynamisk dramatik på højoktan. Mens “Death Proof” måske havde for meget Tarantino – tilmed med rustpletter – og for lidt rigtig grindhouse, har Rodriguez fremtryllet en unik cocktail, der indfanger essensen af b-filmens zombiegenre og samtidig giver sin allerfineste cadeau til grindhouse-traditionen.
#51 dolphinfriendly 17 år siden
#52 Highland Park 17 år siden
#53 jessup 17 år siden
#54 dolphinfriendly 17 år siden
#55 Kalle Ferm 17 år siden
De blev godt nok gjort til skamme - syntes ikke rigtigt der var noget der fungerede, så det blev vist min sidste Rodriguez-film. Giver ham altid lige én chance mere... men nu er det vist slut for mit vedkommende. Synes altid der er for meget stil og for lidt indhold i hans film. Ved godt at jeg ikke ligefrem går ind til en dyb film her... men jeg forventer dog at blive revet med og få et eller andet forhold til karaktererne - det gjorde jeg heller ikke denne gang.
Thumbs down - 2 stjerner herfra. Og de er kun pga. Rose McGowan. ;-)
#56 Scimitar 17 år siden
2/6 herfra, håber at Death proof er bedre.
#57 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#58 Kalle Ferm 17 år siden
#59 lasse78 17 år siden
Gæt hvilke film jeg var i biffen og se idag
#60 The Insider 17 år siden