Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.

Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.

Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#221 Jb-film 12 år siden

elwood (220) skrev:
Cinefil kræver i øvrigt lidt mere fordybelse af brugeren :-)

Jeg ved ikke lige hel, hvordan jeg skal læse det, det sikkert ikke meningen men for mig virker det bare som om der blir direkte sagt at filmz bruger er blot pjattede og useriøse, mens cinefil er dem som går op i tingene.

Det skal sikkert ikke læses sådan, men jeg synes ja, det er som om der ligefrem er en generelsering af filmz'er i den enkle sætning. havde der stået at den her artikel kræver lidt mee fordybelse af brugeren, ku jeg forstå det fordi det her er den første artikel, hvor ja der introduceres ting man ikke lige normal tænker på.

Nu har din rettelse gjort det nemmere :-)

Og nej, der var ingen generalisering i mit indlæg - men du har næsten svaret på det jeg mente :-)
Gravatar

#222 Babo84 12 år siden

MOVIE1000 (202) skrev:
hvordan anmelderen synes den skulle have været

Og i forhold til det filmen nu ER blevet, så fejler den også..
Gravatar

#223 tiany 12 år siden

@bruce - trykfejl i din anmeldelse:
I Prometheus befinder vi os nemlig ikke på planet LV-426 fra Alien, men på planet LV-423.

Senere skriver du ganske rigtig
rumskibet Prometheus med sin 17 mands besætning til månen LV-223

Det er LV-223
:)
Valar morghulis
Gravatar

#224 elwood 12 år siden

Og nu har jeg fået det læst, efter alt den snak om klovborg, syens jeg ikke anmeldelsen af den fyldte nok 8-) men jeg har moret mig over din modstand af 3D, ikke fordi jeg ikke er enig, jeg kan sagtens nyde film uden det, og det er da kun hvis jeg er sikret en god oplevelse jeg vælger det, og det er ikke noget som er alaomega for mig og se film i.

Men din "forvandling" er nærmest som The body snathers, hvor du efter og ha været i klovborg er blevet en "anden" person.

Efter operationen, uanset hvor magtsyg og ligeglad med andre Weyland, er så undres jeg stadigvæk over de to andre besætninger's/helpers mangel på reaktion

Men som sagt fin artikel, ser frem til SITR udgaven.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#225 Babo84 12 år siden

elwood (224) skrev:
Men din "forvandling" er nærmest som The body snathers, hvor du efter og ha været i klovborg er blevet en "anden" person.

Det er fordi Michael har magiske "evner" bag scenen :)

3D'en var faktisk udmærket, men vi fik udleveret nogle ret stramme briller, som irriterede mig grusomt under filmen. Men jeg er af den mening, uanset hvor godt 3D'en bliver, så bliver jeg ikke glad for brillerne.
Gravatar

#226 elwood 12 år siden

Jeg beskylder ham for at ha spiked the punch, som var det en afslutningsfest 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#227 tiany 12 år siden

arg... hvem var det der havde et link til hvilke typer 3D, de forskellige biografer har??

Mente bestemt det var i denne tråd, men jeg kan ikke finde det.
Valar morghulis
Gravatar

#229 Ericmase 12 år siden

tiany (227) skrev:
arg... hvem var det der havde et link til hvilke typer 3D, de forskellige biografer har??

Den lå næppe her, men i "Prometheus 2D vs 3D"-tråden.

Ellers væsgo: http://www.danske-biografer.dk/Admin/Public/Downlo...

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#230 tiany 12 år siden

Ericmase (229) skrev:
tiany (227) skrev:

Den lå næppe her, men i "Prometheus 2D vs 3D"-tråden.

Ellers væsgo: http://www.danske-biografer.dk/Admin/Public/Downlo...

Tak det var den :)
Jeg kunne bare huske det var i forbindelse med Prometheus, at en linkede til den:D

Nu gemmer jeg den lige på skrivebordet :)
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: