Hvis filmen havde holdt de første to tredjedeles høje niveau, havde den uden tvivl været en øjeblikkelig sci-fi-klassiker, men beklageligvis falder niveauet noget i sidste akt, hvor historien bliver en temmelig rodet affære med for mange handlingstråde, der skal løses for hurtigt. Samtidig irriteres man også lidt over filmens unødvendigt store persongalleri, der reducerer en del besætningsmedlemmer til rene statister.
Ikke desto mindre er det en fremragende beretning, vi her har med at gøre, og til trods for at nogle af svarene så langsomt popper frem, skal den ikke mindst roses for sin evne til at holde på mysteriet og genskabe nysgerrigheden omkring fremmede væsner på en måde, som vi ellers stort set ikke ser længere. Ikke mindst af den grund er “Prometheus” et storstilet comeback for den intelligente og storladne science fiction-film og for en instruktør, der atter er tilbage i et element, som han behersker som kun få. Fremtiden er muligvis ikke, hvad den har været, men det er længe siden, den har været så god som her.
Se også: Filmz TV: Ridley Scott-tema og “Prometheus”-gallapremiere.
#221 Jb-film 12 år siden
Nu har din rettelse gjort det nemmere :-)
Og nej, der var ingen generalisering i mit indlæg - men du har næsten svaret på det jeg mente :-)
#222 Babo84 12 år siden
Og i forhold til det filmen nu ER blevet, så fejler den også..
#223 tiany 12 år siden
I Prometheus befinder vi os nemlig ikke på planet LV-426 fra Alien, men på planet LV-423.
Senere skriver du ganske rigtig
rumskibet Prometheus med sin 17 mands besætning til månen LV-223
Det er LV-223
:)
#224 elwood 12 år siden
Men din "forvandling" er nærmest som The body snathers, hvor du efter og ha været i klovborg er blevet en "anden" person.
Men som sagt fin artikel, ser frem til SITR udgaven.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#225 Babo84 12 år siden
Det er fordi Michael har magiske "evner" bag scenen :)
3D'en var faktisk udmærket, men vi fik udleveret nogle ret stramme briller, som irriterede mig grusomt under filmen. Men jeg er af den mening, uanset hvor godt 3D'en bliver, så bliver jeg ikke glad for brillerne.
#226 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#227 tiany 12 år siden
Mente bestemt det var i denne tråd, men jeg kan ikke finde det.
#228 bhs 12 år siden
http://www.biografmuseet.dk/news/2009/digital/inde...
#229 Ericmase 12 år siden
Den lå næppe her, men i "Prometheus 2D vs 3D"-tråden.
Ellers væsgo: http://www.danske-biografer.dk/Admin/Public/Downlo...
:)
#230 tiany 12 år siden
Tak det var den :)
Jeg kunne bare huske det var i forbindelse med Prometheus, at en linkede til den:D
Nu gemmer jeg den lige på skrivebordet :)