“Quantum of Solace” har heller ikke glemt sine rødder. Der er muntre eksplicitte og implicitte referencer til gamle kapitler i føljetonen, og den nyeste Bond-pige, Camille (underskønne Olga Kurylenko), er en næsten tro kopi af Bonds hævngerrige flamme i “For Your Eyes Only”. Ligesom Bond selv får hverken Camille eller hovedskurken Greene (den djævelsk charmerende Mathieu Amalric) nok spillerum til at adskille sig synderligt fra deres forgængere. Karakterudvikling må ofte vige for det heftige tempo. Men overgangen mellem handlingsforløbet i forgængeren og “Quantum of Solace” er fuldstændig glidende, og tanken om at se Bond udvikle sig endnu mere over en kavalkade af sammenhængende film er tillokkende.
Skriv ny kommentar:
#101 BN 16 år siden
Tjah, det kan da godt være, det er mig der er noget i vejen med, når jeg sådan tolker gensidig sympati, en omfavnelse og et kys på munden som et udtryk for varme.
#102 BN 16 år siden
Bourne er bedre end Bond - ingen tvivl om det.
Men for mit vedkommende benytter jeg kategorierne god, bedre og bedst, og har film fra alle tre kategorier.
Jeg vil sige:
God: diverse lidt mere ordinære action-film
Bedre: Daniel Craig's to Bond-film
Bedst: Bourne-trilogien
#103 NightHawk 16 år siden
Tjah, det "forhold" gjorde ligeså stort følelsesmæssigt indtryk på mig som en pose frosne ærter. Et kys eller omfavnelse betyder ikke nødvendigvis det samme som, at man føler noget for den anden person. Jeg blev bare slet ikke ramt i hjertet af det, på samme måde som jeg blev med Bond og Vesper.
#104 Michael Andersen 16 år siden
#105 BN 16 år siden
Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Jeg har aldrig fået en omfavnelse af andre end min ægtefælle. (Og et knus har jeg kun fået af nære venner og slægtninge, altså nogle man holder af.)
Og et kys!!!!! Altså, hvis Bond kun havde kysset Camille på kinden eller hånden .... men han kyssede han hende ligesom på MUNDEN! ...... Det har jeg lige godt aldrig fået af nogen, hvis forhold til mig var koldt "som en pose frosne ærter"!
For nu at citere Theoden fra LOTR: "I will say no more."
;-)
#106 NightHawk 16 år siden
Jeg fornemmede bare aldrig rigtigt, at Bond og Camille blev blødere om hjertet. Synes især at Bond var en stonecold stodder hele filmen. Og så har det selvfølgelig også noget at gøre med, hvordan skuespillerne leverer det skrevne. Og her synes jeg både Olga Kurylenko og Daniel Craig agerer mekanisk og uvedkommende.
En bruger på youtube, under en trailer til "Licence To Kill", siger meget rammende et par ting omkring Craigs måde at spille på, som jeg kun kan nikke genkendende til, især set i forhold til den alt for kølige måde han er på i "Quantum of Solace" :
# 105 -
Jeg har så igennem årene både givet et kram og et kindkys til nogen som jeg bestemt ikke brød mig om. Vil du virkelig påstå, at du aldrig har haft det sådan med nogen ?
Hvad angår et kys på munden så kommer det da helt an på, hvad der ligger bag før man kan definere, om det betyder noget virkelig seriøst. :)
#107 Michael Andersen 16 år siden
#108 BN 16 år siden
Ja. Jeg hader falskhed. Sådan noget skal være ægte og gives fordi man har lyst til det.
.... Hvor mange har I i øvrigt kysset dig PÅ MUNDEN? (Husk: Kærester, one night-stands og koner tæller ikke her, fordi Camille var ingen af delene i forhold til Bond.)
#109 filmz-Bruce 16 år siden
#110 NightHawk 16 år siden
Ja det vil jeg godt. Det lykkedes bare ikke særligt overbevisende. :)
# 108 -
Ja, det er jeg skam helt enig med dig i. Problemet er bare at sådanne situationer opstår og så gør man det af ren og skær høflighed.
Man ku' kalde Camilles kys et trøstekys, bedre kan jeg vist ikke definere det. Det betyder jo så automatisk ikke, at de to er forelskede i hinanden, eller ved at blive det, vel ?. :)