“Quantum of Solace” har heller ikke glemt sine rødder. Der er muntre eksplicitte og implicitte referencer til gamle kapitler i føljetonen, og den nyeste Bond-pige, Camille (underskønne Olga Kurylenko), er en næsten tro kopi af Bonds hævngerrige flamme i “For Your Eyes Only”. Ligesom Bond selv får hverken Camille eller hovedskurken Greene (den djævelsk charmerende Mathieu Amalric) nok spillerum til at adskille sig synderligt fra deres forgængere. Karakterudvikling må ofte vige for det heftige tempo. Men overgangen mellem handlingsforløbet i forgængeren og “Quantum of Solace” er fuldstændig glidende, og tanken om at se Bond udvikle sig endnu mere over en kavalkade af sammenhængende film er tillokkende.

Læs Filmz’ interview med Jesper Christensen

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 BN 16 år siden

#110:

Man ku' kalde Camilles kys et trøstekys, bedre kan jeg vist ikke definere det. Det betyder jo så automatisk ikke, at de to er forelskede i hinanden, eller ved at blive det, vel ?. :)

Nej, selvfølgelig ikke. Det er heller ikke den form for varme, jeg mener der er mellem dem. Det er derimod den varme som der er mellem venner, der har været igennem nogle ting sammen, og som har sympati for hinanden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#112 chronaden 16 år siden

Syns QoS og den sidste Bourne var generelt lige skuffede.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#113 mimic 16 år siden

Tjaaa, det var ik en bond film, men fin nok action film.

Glæder mig til at de får bond tilbage igen.

Har jo heller ik en Star Wars film uden lightsabers.
Gravatar

#114 filmz-Raul1001 16 år siden

Jeg synes denne Bond film var helt vild fed, men jeg gætter på, at han vil blive mere bond agtigt i en efterfølger, da denne film handler primært om hævn. ps synes den eneste gode bourne film var the bourne identity
Gravatar

#115 mimic 16 år siden

Gravatar

#116 elwood 16 år siden

#115 Stemmen knækker nogen gange, men ellers så er det sku meget godt lavet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#117 icetea 16 år siden

#115 Så er vi to :)
Gravatar

#118 Christian Voldborg 16 år siden

Takket være mine lave forventninger blev jeg blæst væk af begejstring. Wow, sikke en fed film. Bond er tilbage med et brag af en actionfilm.

5/6 eller 6/6 herfra.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#119 MOVIE1000 16 år siden

#118 så skal der godt nok ikke meget til at begejstre dig.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#120 Slettet Bruger [3593668598] 16 år siden

That means a lot coming from a guy who likes Saw IV!

Skriv ny kommentar: