Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-killer9863 20 år siden

Jeg kan ikke se hvorfor folk skal kritiser denne film, for efter at have været inde og se den (i Bio City Aalborg), så kan jeg ikke forstå kritikken.
1. Filmen har nogle virkelig gode chok elementer som er godt lavet.
2. Den hullede historie skyldes simpel hen, at man jo ikke kan have en detaljeret baggrundshistorie, da det vil ødelægge ideen om hukommelsestab hos Alice, og så kan det anbefales at man ser Resident Evil 1 før man ser denne fantastiske film.
3. Det med at anmelderen kritiser de få sener hvor der er slowmotion forstår jeg ikke, for efter min mening er det kun i en sene hvor det ikke funger som det skal (første gang de bruger slowmotion), men ellers fungere der som det skal i hele vejen igennem.
4. Men jeg må godt nok sige at nogle af senerne er en smule hullede, f.eks. så hvordan kan folk rejse sig op fra deres grav hvor de ligger mere end 2 meter under jorden, eller når man ser nemesis blive gennemhullet, så forstår man ikke at han stadig kan gå. Men den største fejl jeg kan se, handler om EMP og en helikopter, men den sene må folk hellere selv se.
5. Hvis folk forventer at denne film er som 28 dage senere eller lignende film, så drop at de den, men hvis han derimod gerne vil se en film med meget aktien, zombier og nogle gode gys som hylde de gamle zombi film, hvor man også brugte chok effekten, som kræver et stort talent for at få til at fungere ordentligt, og det synes jeg at instruktøren har fået dem til.

Men hvis man ikke vil se denne film for den gode historie som kort fortalt handler om en far der gerne vil hjælpe sin pige, og hvorfor at t-virussen blev skabt, så kan man da altid se den for at få en god oplevelse, og nogle virkelig gode gys.

p.s. det kan ikke siges for meget, hvis man forventer en film som opbygger i lang tid, for at få en god gyser sene, og så holder en stor pause sådan at man kun får nogle få gode sener så gå langt uden om denne film. Hvis du derimod gerne vil have en dybdegående historie, så se aldrig på denne film, da du sikker synes at denne film ikke har en historie med nok dybde. Men hvis du derimod gerne ville have en film med mange gode gys der kommer når du ikke forventer det, og en masse aktien, så burde du se denne film. Hvis du på samme tid er fan at spillene, og synes at den 1. var fantastisk så kan jeg ikke sige de for meget DU MÅ SE DENNE FILM,.
Men jeg må godt nok indrømme at denne film måske har en ikke så stor skare af fan, men hvis man bare har en hvis interesse for Resident Evil, så skal man se denne film, men det kan anbefales at man lige ser den første før man ser denne film, for at få genopfrisket historien.
Gravatar

#92 El vez 20 år siden

Jeg synes 28 days later er en rigtig fed film, så jeg tror bare jeg vil undgå denne ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#93 filmz-Angel Eyes 20 år siden

#72, Man kan bestemt godt forlange at Witt havde gjort andet end blot at basere sin film på computerspillet - f.eks. at han (og Anderson) havde været kritisk overfor hvad der fungerer filmisk set og hvad der ikke gør... Som jeg indleder min anmeldelser med, så er der visse ting som virker i et medium men ikke i et andet. Som filminstruktør bør man tage højde for dette.
Hvad angår spørgsmålet om filmen ville være bedre hvis man havde spillet alle spillene, så burde dette ikke være en forudsætning. En film bør kunne fungere som et selvstændigt produkt - og selv ikke det bedste forhåndskendskab til samtlige RE spil i verden ville kunne ændre på det faktum at filmen stinker!
Og hvis man mener at filmen har både gode aktionsekvenser og gode gys, så stiller man vist ikke de store krav til disse elementer. Det der er mest skræmmende ved filmen er ikke dens billige chockeffekter eller dens dårlige latexmasker, men derimod at den er så usandsynlig ringe - det er fa'me uhyggeligt!
Og der findes ingen undskyldninger for en mangelfuld historie eller karakterbeskrivelser uden indhold!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#94 filmz-donprehn 20 år siden

Så har jeg også været inde og se den ;-) Jeg var underholdt fra start til slut, filmen er det man kan kalde rigtig popcorn underholdning og ikke mere. For det er ikke det store den bidrager intellektuelt, men hold kæft hvor er der smæk på. Derfor mener jeg at den skal have en karakter lige over middel, for det er ikke en film som brænder sig fast, men underholdt bliver man.

P.S IMDB's brugere har givet filmen 6.0 ud af 10 mulige IMO en rimelig karakter.
Gravatar

#95 filmz-dis 20 år siden

Jeg har set begge film og synes de er rigtige gode, jeg mener også sagtens man kan se dem uden at ha' spillet spillene.
Det kan godt være den ikke går dybt i alting, men det behøver en film sq heller ikke altid at gøre.
Gravatar

#96 filmz-puz 20 år siden

Har også fået set begge film, og synes godt om de begge to..
Men kan egentlig bedre li' Re2, hvor der sker noget hele tiden, og synes også stadig, at man får en del baggrundshistorie..
Jeg har ikke spillet spillene, men har da stadig fået meget ud af filmene, synes de er fede.. Det er rart med nogen film, hvor man ikke skal sidde og tænke hele tiden..
Gravatar

#97 Léon 20 år siden

Nu har jeg så også fået den set. Syntes faktisk ikke at filmen på nogen måder er så dårlig som denne anmelder giver udtryk for. Syntes at den er på samme niveau som etteren.

SÅ hvis man godt kan lide den første, så vil man også kunne lide denne.

Har valgt at give den 4/6
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#98 filmz-madgatz 20 år siden

og du har spist dårlige popkorn :o)

men helt ærligt..... billige choks ser man jo i de fleste gyserfilm i dag :/
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#99 ks 20 år siden

#98, Det gør det da ikke til en positiv ting, jeg vil personligt altid foretrække atmosfærisk gys, fremfor gys forårsaget af tamme chokeffekter.
Gravatar

#100 filmz-stente 20 år siden

Har lige set filmen og ja, der er ikke meget mening i den. Men et dødningehoved er nu for hårdt! Synes der er nogle ok action-scener og ok funny ting, samt man bliver skræmt. Ingen oscar-film, man kan dog godt blive underholdt, hvis man er til drengerøvsfilm.

Skriv ny kommentar: