Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 filmz-montex 20 år siden

weeeee godt at høre at der er andre for der er normale og ikke giver den 1/6....tsk tsk Det er jo en karakter som KUN skal give til en max ringe lorte spasser homo-lugtende spade film!! :)~

Synes den skulle have haft 4/6

Men anmelderen har kun ikke ture se RE:2 ;) og derfor giver historien igen mening for ham....muhahahhaa derfor den er lige så hullet som en si :P
Gravatar

#102 filmz-montex 20 år siden

:| jeg er høj............stene stene
Gæt jer frem til de rigtige stavelser
Gravatar

#103 filmz-pherkel 20 år siden

Du er den mest velartikulerede fem-årig jeg nogensinde er stødt på.

Jeg giver en mælkesnitte til den første af de mange teenagere herinde, som er i stand til at formulere en bare halvvejs intelligent forklaring på hvorfor, 'resident evil: apocalypse' er en god film. "Feej aktjiån" og "man skal jo kende compjudår spildelelednde" er ikke valide argumenter i denne sammenhæng.

Se så at få jeres små fedtede chipsfingre væk fra joypad'en, og tænk lidt selvstændigt for en gangs skyld - I vil finde, at det ikke er så slemt, som jeres kammerater påstår.
Gravatar

#104 El vez 20 år siden

"Den er militjær!"
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#105 filmz-Daedalos 20 år siden

jeg synes nu at argumentet, en god action film, holder.. kombineret med det udsagn at den har nogle af de samme ingredienser som en god popcorns film skal have... et par helte... en handling.. skurke.. nice effekter... lidt suspense.. selvom den er gemt... (alt sammen set bort fra spillene).
Desuden synes jeg osse godt man kan bruge den med filmene som argument.. hvis man tænker på at dette næsten er lidt en nødvendighed når man filmatiserer computerspil.
+ (ja vi drager igen parallel) spillene ... har de der billige chock.. og godt med action i .. selvom der måske eksisterer mere "atmosfærisk" gys i spillet, filmen skal jo varer de der 2 timer, så det skal koges ned.
Det var mine 2 cents på hvorfor jeg synes RE2 godt kan gå som en efterfølger til 1'eren og stå alene som en fin action film.
Den fortjener intetdestomindre ikke 1/6, men smag og behag.

håber det gav "lidt" mening :p

#106 filmz-montex 20 år siden

Indhold slettet af admin.
Gravatar

#107 filmz-Kadann 20 år siden

#106 -

Så det du siger er, at du ikke er i stand til at komme med argumenter for hvorfor "Resident Evil: Apocalypse" er en god film. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#108 filmz-montex 20 år siden

Indhold slettet af admin.
Gravatar

#109 chronaden 20 år siden

irri dette site er ved at blive overrendt at små unger :
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#110 El vez 20 år siden

Montex, jeg har lige kigget dine posts igennem, 99% af det du skriver er amatøragtige forsøg på at nedgøre anmelderen og andre brugere, dine argumenter for at filmen er god er ret få men lad mig opsummere:

"Effekterne er bedre end i 1'eren"
- No shit, den er 2 år nyere og har et højere budget.

"Der sker noget hele tiden"
- Det gør der også i "Stjerner uden hjerner", men det gør den ikke til en god film.

Drop dine forsøg på tilsvininger, det kan godt være de virker når du spiller CS med de andre pre-teens - fordummende kommentarer er ikke vejen frem hvis man vil diskutere film på en saglig facon. Hvis du vil fortsætte med dine tåbelige forsøg på debat, bør du tage det tilbage til skolegården.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: