Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.

“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 El vez 20 år siden

Bare fordi spillets plot er hullet som en si, behøver filmen vel ikke at være det? Ditto stereotyper og billige shock.

Uanset hvilket materiale en film er lavet ud fra, bør den fungere som selvstændig film. Hvis den ikke fungerer uden man har set/læst/spillet/gennemgået originalmaterialet og købt t-shirten, er det en svaghed overfor nytilkomne og det er kritisabelt.

Der står ingen steder 'spil spillet før du tager i biffen' og den er slet ikke blevet markedsført i forbindelse med computerspillene, så de argumenter holder ikke efter min mening.

Lord Of The Rings filmene er glimrende eksempler på hvordan man kan skabe en god film, der også henvender sig til folk der ikke kender originalmaterialet, uden at gå for meget på kompromis med forlægget.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#72 filmz-madgatz 20 år siden

for det første:
lotr er baseret på en BOG med HANDLING

for det andet:
Alexander Witt har gjort det han skulle: lave en film baseret på spillene. mere kan man ikke forlange.
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#73 El vez 20 år siden

Ja, det lader til at der gang på gang bliver argumenteret for at filmen er ringe, fordi computerspillet er ringe, men det er jo ikke tilfældet. Computerspillet er ganske glimrende og fungerer fint som computerspil - man må gå ud fra at dem der fandt på at lave filmen tænkte det også ville gøre sig gældende med filmen.

Hvis man udelukkende laver en film hvor målgruppen er dem der har spillet computerspillet, kan det kun blive en rigtig dårlig forretning, så det kan jeg simpelthen ikke forestille mig har været meningen.

Jeg vil godt forlange, at når jeg går i biografen for at se en given film, kræver det ikke et kendskab til originalmaterialet for at få noget ud af den.

De fleste folk der kommenterer på tråden her, har jo set den første film - det bør være rigeligt når man skal se 2'eren, men åbenbart ikke?
Gravatar

#74 filmz-Trenox 20 år siden

#68 Måske er grunden til at de gennemtvang en pg-13 rating netop det faktum at filmen stank og pengemændene begyndte at blive nervøse for om den kunne tjene sig ind overfor et modent publikum ?
Gravatar

#75 filmz-inside 20 år siden

jeg er meget imod LOTR, og jeg kan overhovedet ikke se det fede i nogen af de 3 film. Men hver gang jeg siger det mindste dårlige om LOTR, så bliver jeg også sablet ned af næsten ALLE. og det er sket på alle de forummer hvor jeg har skrevet negativt om den film. for mig er historien i LOTR også hullet som en si, og meget langtrukken. og så er filmen så plat så det gør helt ondt. man skammer sig næsten når man ser den, og så tænker man bare "hvordan er den film blevet så populær???"
Gravatar

#76 trekster 20 år siden

Men du synes denne film er rigtig fed?
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#77 filmz-madgatz 20 år siden

"Hvis man udelukkende laver en film hvor målgruppen er dem der har spillet computerspillet, kan det kun blive en rigtig dårlig forretning, så det kan jeg simpelthen ikke forestille mig har været meningen."

i filmen får vi ikke særlig meget at vide om jill. hvem er hun? hvordan kender hun til det med headshot? hvorfor er hun ikke stars medlem mere?
spil re1 og re3 for at finde ud af det.

hvem er ham der ashford? hvad har ashford familien med det hele at gøre?
få svaret i resident evil: code veronica

hvad er lickers, cerberus og nemesis's baggrund?
spil spillene

og så er der flere scener der er direkte taget ud fra spillene.

så jeg vil sige at målgruppen mest er fans af spillene
Gravatar

#78 El vez 20 år siden

#75 Jeg er ikke specielt interesseret i at diskutere LOTR i denne tråd, det var blot et eksempel, men lad gå:

Filmene er lange, ja, men langtrukken har jeg svært ved at se. Det er lykkedes Jackson at få en bog på 1500 sider der omhandler 20-30 hoved- og bipersoner og en detaljegrad af det helt ekstreme kogt ned til en, i mine øjne, seværdig film. Jeg mener langt fra filmene er langtrukne, der er både langsomme, følelsesladede scener i filmen og den er spækket med actionscener af kæmpe proportioner, fordi filmen er lang gør den ikke langtrukken.

Historien i LOTR er hullet som en si? Det er du lige nød til at uddybe.

Jeg tror det har noget med den måde du argumenterer for dine meninger på. 'Så plat at det gør helt ondt', er ikke en kommentar der er nem at forstå, når du ikke uddyber det.
Gravatar

#79 El vez 20 år siden

#77 Bestemt, men så kan det jo heller ikke undre, at folk der ikke har spillet spillene kritiserer filmen.

Læser man anmeldelsen, ser det dog ikke ud til at lidt ekstra baggrundsinfo om et par af karaktererne ville løfte den, filmisk set.
Gravatar

#80 filmz-madgatz 20 år siden

ved så ikke om du har spillet spillene, men jeg ville mene at det giver en del mere mening hvis man kender bare en smule til resident evils historie :)

"Bestemt, men så kan det jo heller ikke undre, at folk der ikke har spillet spillene kritiserer filmen."

hmmm, du siger noget...

Skriv ny kommentar: