Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 Nicki52 14 år siden

Fortæl lige om den er bedre end filmen ;D
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#112 davenport 14 år siden

Ingen anelse. Har læst den færdig i dag, og det er det absolut mest deprimerende jeg nogen sinde har læst. Jeg var flere gange tæt på at lægge den fra mig, og ikke vende tilbage. Men den var alligevel så fascinerende at jeg måtte læse den færdig.
Jeg er en oplevelse rigere på godt og ondt, men jeg vil aldrig læse den igen, for jeg fik det fysisk skidt af den.
Nu skal jeg igang med No Country For Old Men.....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#113 Muldgraver 14 år siden

Hvorfor fik du det dårligt af bogen? Ham som anbefalede mig bogen gik rundt i 14 dages nedtrykthed efter at have læst den. Jeg forstår det bare ikke. Hvorfor er bogen så deprimerende?
Der er da mange steder nu i dag, i dette øjeblik, hvor de har det værre.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#114 davenport 14 år siden

Det kan jeg jo ikke tage stilling til. Hvis man skal sætte tingene op på den måde, så er der jo altid en der har det værre end den anden. Jeg måler ikke mit liv efter om der er en afrikaner der er sulten. Så kunne jeg jo ikke lave andet.
Derfor har jeg jo fået et tilhørsfor til bogens hovedpersoner, og føler derfor med dem.
Giver det mening?

Scenen hvor de finder et halshugget nyfødt barn over et bål fik mig til at få det fysisk dårligt. Og den er utrolig kold og kynisk skrevet..
Gravatar

#115 Bony 14 år siden

#114 - Enig. Der holdte jeg også lige en pause fra bogen og tog et smut ud i den virkelige (og kedelige) verden. Det var et ubehageligt afsnit. Meget koldt og kynisk.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#116 Muldgraver 14 år siden

davenport (114) skrev:
Det kan jeg jo ikke tage stilling til. Hvis man skal sætte tingene op på den måde, så er der jo altid en der har det værre end den anden. Jeg måler ikke mit liv efter om der er en afrikaner der er sulten. Så kunne jeg jo ikke lave andet.
Derfor har jeg jo fået et tilhørsfor til bogens hovedpersoner, og føler derfor med dem.
Giver det mening?

Scenen hvor de finder et halshugget nyfødt barn over et bål fik mig til at få det fysisk dårligt. Og den er utrolig kold og kynisk skrevet..

Ok, ja det giver mening.
Jeg forstår dog stadig ikke på mit personlige plan, hvorfor bogen skulle være specielt ubehagelig i forhold til dagligdagen i dag.

Ja, det er en ubehagelig scene (omend jeg nu ikke husker den som kynisk skrevet. Hvordan det?).
Gravatar

#117 davenport 14 år siden

Mener mere in your face skrevet, end kynisk måske. Det var bare følelsen bagefter, og jeg har ikke lyst til at finde den frem igen for lige at læse op på det ;)
Gravatar

#118 Muldgraver 14 år siden

Ah, ok. Det kan jeg sagtens følge dig i. Og med den oplevelse du havde med bogen, kan jeg godt forstå du ikke har lyst til at vende tilbage til den.

Skriv ny kommentar: