Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 wimmie 14 år siden

Bruger Sidney Lee ikke amerikanske ord når han taler dansk, eller hvad mener du? :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#102 Nicki52 14 år siden

Hvorfor ser du overhovedet på Sidney Lee?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#103 wimmie 14 år siden

Gør jeg heller ikke...har kun set ét program med ham på youtube (Singleliv) - for ligesom at se "What the fuzz is all about" på godt Sidney Lee'sk. Jeg ser ikke engang TV men alligevel invaderer han jo ens liv gennem alle medier :/

Og du kan da ikke benægte at han taler ameridansk?
Gravatar

#104 Nicki52 14 år siden

Det mener jeg ikke. Det er vist kun Ole Henriksen.
Gravatar

#105 wimmie 14 år siden

Tror du er den eneste der ikke mener det så ;)

Om Sidney Lee:

Vi kender ham på den amerikanske accent og det udenlandsk klingende navn. Sidney Lee der medvirker i ‘Singleliv‘ på Kanal 4 skjuler ikke sin fascination af USA. (Søndagsavisen)

Drømmen er at slå igennem inden for medieverdenen i USA, konstaterer Sidney, der ved flere lejligheder har brilleret med en tyk amerikansk accent.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article11723...

30-årige Sidney Lee, som blandt andet er kendt for sin overdrevne brug af selvbruner og påtagede amerikanske accent, elsker normalt alt, hvad der kommer fra – eller bare har med USA at gøre (BT)

Sidney Lee citater:

“Grow up, siger min mor” (om hans barnlige stil)
“Jeg er en pussy” (fordi han drikker Cult Shaker)
“Så nuker vi den her son of a bitch” (da han putter sin herregårdsgryde i mikroovnen)
“Son of a bitch” (om en Cult Shaker)
"Selvfølgelig er der meget vold i Los Angeles eller Detroit. Men undgår du de der bad nabourhoods, er der rigtig mange fede steder derovre.
"Hvis jeg stod deroppe en dag, ville jeg sige ”jeg har internal damage”. Det var noget, jeg engang sagde i et TV-program om wrestling, fordi jeg ikke kunne huske, hvad indre blødninger hedder på dansk" indrømmer realityfænomenet.
Gravatar

#106 Nicki52 14 år siden

Det ligger jeg ikke mærke til.
Gravatar

#107 wimmie 14 år siden

Du har måske heller ikke lagt mærke til at han er orange? ;p
Gravatar

#108 The Duck 14 år siden

Filmen levede ikke op til mine forventninger, men bogen var nu også god. Forholdet mellem faren og barnet fanges ikke helt, og man får ikke samme fornemmelse af sult og nød i filmen som man gør i bogen. På den måde minder den mig faktisk lidt om filmen "Sult" som jeg heller ikke synes fanger sulten og den eksistentialistiske kamp ligeså godt som det fremstilles i bogen.
Gravatar

#109 Patriarch 14 år siden

Angående Sidney Lee. Som Wimmie, har jeg ikke kendskab til Sidney Lee fra andet end youtube. Noget af det jeg husker er også hans engelske ord midt i danske sætninger. Så det er bestemt ikke bare Wimmie der har bemærket det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#110 davenport 14 år siden

Midtvejs i bogen...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: