“Robin Hood” er ikke legenden om Robin Hood as usual, men derimod Ridley Scott as usual – en højtidelig og realistisk historiefortælling med begrænset faktuel substans. En klassisk ridderfilm med heltemod, skønjomfruer og brynjeklædte ryttere, der tørner sammen i storslåede slag. Intet nyt under solen her, men det er gedigent udført, så man er passende underholdt fra start til slut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-Bruce 14 år siden

#60 Jeg synes da, at jeg er den mindst bitre i denne tråd ... så øjnene der ser :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 Batsy 14 år siden

56# venter spændt (:, 58# Jamen så kan jeg vel være glad for det :')
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#63 filmz-ab 14 år siden

Så kan vi jo være bitre sammen :-) Live for nothing die for something :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#64 Spanner 14 år siden

Okay start på filmen, hvor Scott kører i sin Gladiator "fure" med krig og blod.

Midterdelen, hvor historien med Marion og Robin bliver en slags romantisk komedie (hvilket ikke liiige er det, Crowe er bedst til)

Slutningen... suk... Det vakkelvorne plot falder komplet fra hinanden i en bunke af plothuller, absurditeter og manglende information (formentlig/forhåbentlig fra scener, der er klippet ud). Jeg taler normalt ikke under en film, men jeg var simpelthen nødt til at henvende mig til mine kammerater et par gange for at høre om jeg var faldet i søvn i de ti minutter, hvor man fik alle disse manglende ting forklaret.

Hvis nogen kan forklare mig følgende:

1.
Hvorfor ved ALLE pludselig, at Robin ikke er Robert Loxley? Alle kalder ham Longstride til sidst lige fra hærene mødes ved White Horse

2.
Hvordan slipper Godfrey væk fra kampen i Nottingham, og hvem er alle de soldater, han lige pludselig har på stranden?

3.
Hvorfor helvede tænder idioten bålene på stranden, når han VED, at deres besynderlige plot for at skabe borgerkrig er slået fejl?

4.
King John siger til William Hurts karakter, at han IKKE vil tale med baronerne, men at han vil bekrige dem og spidde dem alle. Hvorpå han tager op og taler med dem alligevel. Jeg føler, at jeg mangler noget information imellem de to scener.

Til sidst en lille anke omkring klipningen i kampen i Nottingham:

Man ser Tuck snige sig ud af kirken, hvor frankerne fulder sig. Så klipper vi til bysboerne, der er ved at blive brændt levende. Hvorpå vi klipper tilbage til Tuck, der på komisk vis smider bistader ind til frankerne. Og så tilbage til de indespærrede, der er ved at dø kvælningsdøden... Come on. Jeg ved godt, at filmen har en lav rating, men det er så klodset strikket sammen, at det gør helt ondt

EDIT:
Og så har jeg slet ikke nævnt Marion og hendes Ewoks på stranden... Hvorfor var de unger i det hele taget med i filmen?

2/6 for en rimelig underholdende første halvdel og generelt godt skuespil
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#65 Spanner 14 år siden

Ingen? Hvad med jer, der gav filmen gode karakterer?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#66 McPeter 14 år siden

#64 - jeg havde mange af de samme tanker. Føler den var lidt ufuldstændig på samme måde som bio versionen af Kingdom of Heaven. Håber på en D.C. version der måske kan veje op for nogle af de mest åbenlyse huller.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#67 filmz-ab 14 år siden

Fuldstændig enig da.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#68 filmz-Bruce 14 år siden

1. Det ved man ikke. Det bliver ikke forklaret.

2. Så vidt jeg husker, red han ud af byen og afsted. Vi har udover antallet, som spionen melder tilbage til Marshall om, ikke haft et decideret overblik over brugen af de franske styrker han har til rådighed og om han har brugt dem alle, splittet dem, eller en anden bølge franske soldater er blevet brugt.

3. Fordi hans overlevelse afhænger af det, eftersom han er den engelske forræder. Han har satset alt på én hest. Den franske konge. Hvis han ikke tænder bålene på stranden underskriver han sin egen dødsdom. Hans eneste chance er, at franskmændene engagerer og slår oprørerne.

4. Baronerne har samlet en hær og King John skal uanset hvad, gøre noget ved det. Da han kommer dertil, er det ganske muligt, at hans intention stadig er den samme, men at diskussionerne han hører får ham til at se andre muligheder. King John i denne film, er ikke den ypperste kæmpe på en slagmark, men han forstår at udnytte mulighederne der opstår til egen fordel.

5. Jeg mener ikke det er Nottingham, men den lille landsby Robin voksede op i. Er derudover enig.

6. Hvis man læser lidt om de mange Robin Hood legender på nettet, omtales efterladte og forældreløse børn som flygtet ind i skoven, hvor de lever. De har lært at klare sig, vha. jagt og tyverier. De bruges således i denne film som en slags prolog til den originale Hood historie og hjælper Robin, eller rettere Marion, efter de har overværet overfaldet på landsbyen
Gravatar

#69 McPeter 14 år siden

#68 - det er da Nottingham de angriber?

Synes stadig ikke det var helt overbevisende - mener stadig der mangler essentielle scener ligesom der gjorde i KoH:Theatrical
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#70 filmz-Bruce 14 år siden

#69 Du har vist ret mht. Nottingham.

Skriv ny kommentar: