I en spionfilm, hvor tæppet gentagne gange trækkes væk under vores fødder, bliver problemet tit, at det er vanskeligt at engagere sig følelsesmæssigt i personer, der konstant viser sig at være noget andet, end man troede. Det samme gør sig også gældende her, hvor man står mere og mere af handlingen, efterhånden som de sande skurke afsløres. Filmen er mere tilfredsstillende som en højspændt gætteleg, om end ikke en voldsomt engagerende en af slagsen. Javist, vi finder til sidst ud af, hvem Salt egentlig er, men da afsløringen omsider falder, er man lidt i tvivl om, hvorfor man overhovedet var så interesseret til at begynde med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 x marks the spot 14 år siden

Hvis man lige ser bort fra anmeldelsen af selve filmen et lille øjeblik...

Er der så nogen, der kan fortælle om billedkvaliteten virkelig er så herreflot, som der reklameres for i Cinemaxx i 4K-opløsning? For ellers vil jeg hellere end gerne holde mig fra deres sale og irriterende publikum (mest det sidste). ;0)
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#92 Lord Beef Jerky 14 år siden

#90 Selvom jeg altid ender med konklusionen at alt er subjektivt, så kan man jo sagtens argumentere og diskutere alligevel. At være principfast er jo dumt, og ens holdning kan jo sagtens ændres med tiden. Nu har jeg ikke set Salt, men hvis en anmelder uddeler en stjerne og argumenterer for det, så har jeg sgu ikke ondt i røven over det. Hvis man derimod ikke kan argumentere for sin karakter, så bør man slet ikke skrive anmeldelser. Politikken har nogle af landets bedste skribenter, desværre har de også nogle af landets værste professionelle anmeldere. Jeg har i hvert fald flere gange skrevet emails til redaktionen, og påpeget mange usandheder i deres anmeldelser, men sjovt nok fortsætter det på samme måde, selvom selv lidt let research på imdb kan redde dem. Ren dovenskab kalder jeg det!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#93 dslacker 14 år siden

En af de bedste actionfilm, som ikke er sci-fi/tegneseriefilmatiseringer, jeg har set siden Die Hard 1... logikken holder og der er fuld knald på hele vejen.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#94 psmadsen 13 år siden

@ de uenige dudes

kan i ikke bare blive enige om at i er uenige?
Gravatar

#95 wimmie 13 år siden

psmadsen (94) skrev:
@ de uenige dudes

kan i ikke bare blive enige om at i er uenige?

Eftersom der ikke er skrevet noget i den diskussion i snart 3 måneder, så tror jeg du kan være ret sikker på at den konklusion er nået :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#96 jessup 13 år siden

Ikke en god film og det usandsynlige plot er desværre ret gennemskueligt - Jolie passer godt rollen men det er det.

2/6
This is just until June
Gravatar

#97 Slettet Bruger [1918785256] 13 år siden

Jeg havde helt glemt denne diskussion. Jeg har fået set "Salt" og fandt den ganske ok, dog ikke en film, jeg har behov for at se igen: 6/10

Det har dog ikke ændret på min holdning om, at anmelderen har lov til at have sin mening om filmen. :)
Gravatar

#98 Hr. Nielsen 13 år siden

utyske (97) skrev:
Det har dog ikke ændret på min holdning om, at anmelderen har lov til at have sin mening om filmen. :)
Helt helt enig....Det har dog heller ikke ændret på min om at der findes gode og dårlige anmeldere og anmeldelser og at anmeldelsen af Salt i Politikken stank og i øvrigt stank af gammelkommunist;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#99 Babo84 13 år siden

Thomas E. Nielsen (98) skrev:
Helt helt enig....Det har dog heller ikke ændret på min om at der findes gode og dårlige anmeldere og anmeldelser og at anmeldelsen af Salt i Politikken stank og i øvrigt stank af gammelkommunist;)

Og min mening har heller ikke ændret sig og det er, at du har ret :) SALT fandt jeg i øvrigt ganske glimrende med et par fede actionsekvenser.

Skriv ny kommentar: