“Scott Pilgrim mod verden” er vanvittigt underholdende og et visuelt knockout. Filmen vil helt sikkert dele vandene, og nogle vil finde den for stiliseret, larmende og uvedkommende. Men som tilfældet er det med “Super Mario”-spillene, så er “Scott Pilgrim mod verden” mere end blot form og stil. Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse.
Læs også Filmz’ interview med “Scott pilgrim mod verden”-instruktøren Edgar Wright.
Skriv ny kommentar:
#41 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden
#42 fubar 11 år siden
#43 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden
Enig, og du kan godt undgå tegneserien. Det er overraskende hvor uinteressant dagligdags begivenheder er i tegneserieform. :p
#44 chandler75 11 år siden
Synes du virkelig? Jeg synes, der er en del tegneserier, der skildrer dagligdagsbegivenheder på glimrende vis - f.eks. Alex Robinsons "Box Office Poison", Harvey Pekars tegneserier og den danske "Homo Metropolis".
#45 Slettet Bruger [100313563] 11 år siden
Jeg har ikke læst nogle af dem, men jo, jeg synes ikke, at sådanne ting virker i tegneserier, i hvert fald ikke for mig. :)
Det virker helt fint i bøger og på film, men det er muligvis fordi jeg er opvokset med superhelte, magi og sci-fi i tegneserieform, at jeg slet ikke forbinder mediet med semi-socialrealistiske dramaer. :)
#46 jessup 11 år siden
Den har jeg selvfølgeligt set, også et par gange. Men den har ikke energien fra spilverdenen og forsøger selvfølgeligt heller ikke på det. Den er også en 5/6 hvis ikke højre.