Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-ataris 19 år siden

#105 - Jeg skal ind og se den 3 gange mere, uden tvivl :) Well måske ikke 3 gange, man planlægger at tage ind og se den igen i næste uge
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#112 filmz-Bruce 19 år siden

#110 Og så kan du lige preorder denne til en billig penge og overveje denne ... til en større sjat kan jeg se. Man sparer 10% ved at preorder åbenbart.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#113 elwood 19 år siden

hehe du ruinere mig bruce, dvdimport sender de fra EU? tænker på told, hmm der var også noget med det der deadwood jeg engang sku få set jo hehe.

og for lige at komme tilbage til topic, kan huske jeg var så hypet over den musik med the servants da traileren kom ud, men nu her når jeg ser filmen kan jeg godt se at den ville slet ikke passe ind nogen steder, musikken er fed i sin city, det har rodriguez sku gjort godt, btw nogen som så ham eller QT i filmen jeg lagde ikke lige mærke til det, men læste om det på imdb her bagefter.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#114 filmz-Bruce 19 år siden

#113 De sender fra EU. Der er ingen told, ingen fragt! :) Og Deadwood starter på onsdag på DR2 :)
Gravatar

#115 elwood 19 år siden

#114 nice! til dvdimport

uh på onsdag det må jeg lige notere så.
Gravatar

#116 elwood 19 år siden

btw jeg har selv indrømmet tideliger at selv om jeg var glad for The Servant - cells, så kan jeg slet ikke se noget sted det kunne bruges, det lægger slet ikke op til film noir genren, og efter jeg har set filmen, så jeg er sku egentlig glad for det ikke kom med.

Men nu har The Servant overgivet sig og lavet en instrumental version af numret(dette er deres egen og ikke et homemade forsøg), så man aligevel kan få det, for numret er sku fedt nok, og det passede kanon til selve traileren.

Cells enjoy!
Gravatar

#117 filmz-frostfang 19 år siden

#106, hehe, var det bare tilfældet... men hvad gør man ikke for så god en film??
Bruce, har du overvejet at lave en dansk fanside til Deadwood?
Du er den eneste, som jeg umiddelbart kan komme i tanke om, der elsker den serie højere end jeg gør!!
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#118 inflector 19 år siden

Jeg bøjer mig i støvet, en helt igennem fantastisk film, sjælendt er jeg blevet underholdt så godt og den lægger sig også dejligt op ad tegneserien. Skal helt sikkert ses igen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#119 filmz-Bruce 19 år siden

#117 Havde jeg tid gjorde jeg det :) Arbejder med web, men har nogle dumme deadlines :(

Men velkommen i klubben, dejligt man ikke er ene :)
Gravatar

#120 DjBeau 19 år siden

Jeg er ikke helt med på det 6/6 trip, som I alle er på lige nu. Det er historien slet ikke interessant nok til. Men indenfor genren, hvor stil står langt rangeret over indhold, er det nok den bedste film, jeg nogensinde har set. Overgår "Sky Captain" (som jeg synes, det giver lidt mening at sammenligne med) ufatteligt mange gange.
What would Egon Olsen do?

Skriv ny kommentar: