Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Benway 19 år siden

Det må skyldes en forglemmelse. Han er tilføjet nu.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#102 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#100: Musikken er et nummer af gruppen Fluke, der hedder "Absurd".
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#103 elwood 19 år siden

så jeg lige kommet hjem og ja jeg tilslutter mig sku bare fanskaren, havde mine tvivl i starten om Frank Miller's Sin city kunne lykkes, men den tvivl er visket væk nu i hvertfald. kæft man et cast, Elijah Wood var rigtig hyggelig som Kevin 8-)

og ja Mickey Rourke, levere en pragt præsentation, han spiller faktisk præcis som jeg i hvertfald forstiller mig Marv. Kanon film og volden ja den er dejlig rå, som den skal være 8-)

Film Noir Genren er født på ny, eller nu får folk hvertfald øjene op for den igen, 100% gennemført stil.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#104 filmz-sanjo 19 år siden

Wow, en fed film. Helt klart den bedste oplevelse indtil videre i dette år.
9/10 !
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#105 filmz-frostfang 19 år siden

er man for stor en fan eller bare en nørd, hvis man allerede har set den 4 gange?
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#106 JannikAnd 19 år siden

Næ, du har bare for mange penge. :)
Gravatar

#107 filmz-Bruce 19 år siden

#103 Ja personligt håber jeg da, det kan skabe interesse omkring ophavet til stilen og typerne.

Her er en liste over film noirs og hvilke der er udgivet.

Og her er et vidunderlig bokssæt

Det blev dyrt denne snak! Strange Love of Martha Ivers, Impact og Cape Fear dobbeltpack røg lige i kassen fra DVDpacific!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#108 filmz-sikorab 19 år siden

#102, jeg takker! :)
Gravatar

#109 filmz-sikorab 19 år siden

I mangler da egentlig også Josh Hartnett? Selvom han kun optræder 2 steder i filmen..

Der er i det hele taget et stjerne spækket hold af skuespillere i filmen, som virkelig også kendetegner den og gør den til en god og interessant film..
Gravatar

#110 elwood 19 år siden

#107 uhh nice det sæt må jeg da vidst lige ha mig en eller anden dag.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: