Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#131 JannikAnd 19 år siden
Helt enig. Det er en af de få vellykkede popcornfilm, der kommer hvert år, der vil være at finde i samlingen, men bestemt ikke årets film.
Jo, det ringer i hvertfald hos mig...
#132 davenport 19 år siden
#133 elwood 19 år siden
Det også derfor jeg ikke gav den en karakter, hader at give karakter, fordi noget kan altid laves bedre, der findes ikke det perfekte, efter min mening, der findes noget rigtig godt, men aldrig perfekt.
Men ja det er en kanon film, og jeg glæder mig til at få den hjem til samlingen.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#134 NOWhere 19 år siden
Men for lang, for uvedkommende og en anelse overspillede personer, og så er jeg ikke sikker på, jeg forstod, hvorfor den er lavet.
Man får sikkert mere ud af den hvis man havde kendt til serierne.
Jeg er enig med dem, der herinde skriver, at man måske sku have valgt nogle af personerne fra og koncentreret sig om at uddybe nogle andre lidt mere. Specielt skurkene (Nick Stahl, Elijah Wood og Michael Clarke Duncan). Jeg forstod ikke rigtig hvor de kom fra, og ku rigtig godt tænke mig, at det var blevet uddybet.
#135 davenport 19 år siden
#136 El vez 19 år siden
Den skal ejes når den udkommer, det kan der slet ikke være tvivl om.
#137 Kalle Ferm 19 år siden
Kan ikke helt sige hvorfor... Den mangler bare et eller andet udefinerbart... Måske noget ro... at den gav sig lidt mere tid til at fortælle historierne...
#138 filmz-ill 19 år siden
#139 Jay El 19 år siden
Sin City kan heller ikke få mere end 4 af 6 hos mig. Billedstilen og karaktererne er virkelig fede og de to ting alene gør filmen værd at se, men historiemæssigt, så synes jeg (som tidligere nævnt af andre) at den er for overfladisk og for usammenhængende.
Jeg vil dog ikke sige, at jeg er decideret skuffet over, at den kun når 4 af 6 i min verden. Jeg havde ikke forventet det helt store alligevel, og så kan man jo heller ikke blive skuffet. ;-)
#140 Kalle Ferm 19 år siden