Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 filmz-gofferoffer 19 år siden

Jeg forstår ikke, hvorfor folk synes, historien er "overfladisk og usammenhængende". Jeg synes, det var rimelig klart, at det bare var tre historier i en by med folk fra bunden af samfundet. Det er ikke meningen, de skal hænge sammen. Hver historie var meget klar i dens mål: Marv skal finde en morder, Dwight skal hjælpe Old Towns piger og Hartigan skal redde Nancy, der så senere leder til ukendte konsekvenser. Hvis du leder efter sammenhæng, så finder du ingen. Det er nærmest tre film + to kortfilm i én.

Anyway, syv stjerner ud af seks... Don't ask, stor fan her...
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#142 filmz-zeeuz 19 år siden

Forstår da virkelig ikke hvorfor den får 6/6 stjerner. Billederne er i top, flot kontrast med sort/hvid og enkelte farver engang i mellem. Nogenlunde historier, som alligevel savner tyngde. Der er ingen samling i historierne, altså sidder man efter filmen tilbage med en følelse af at de 75 kr man gav ud for at se filmen alligevel var spildt. Der er jo ingen pointe i det, bare nyttesløs vold, som da også er fedt at se på, men historierne er jo ikke så vældigt interessante eller spændende da du jo egentlig godt ved hvad der vil ske, volden er dog meget fed at se på. Jeg tror at man skal have et kendskab til historien før man også synes filmen er i top.
mellem 3-4 /6
Gravatar

#143 El vez 19 år siden

Mht at historierne ikke bliver bundet sammen, mener jeg ikke er grund til at kritisere filmen. Historierne skaber et billede af Basin City, og de behøver ikke hænge sammen eller pludselig mødes i et kæmpe plottwist for at fungere. Det er set før i f.eks Short Cuts, hvor det også fungerer glimrende.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#144 filmz-sikorab 19 år siden

#138, tænk før du taler...
Gravatar

#145 filmz-zeeuz 19 år siden

Jeg siger ikke at historien ikke virker fordi den ikke hænger sammen. Det er jo filmens charme. Men som ikke kender af tegneserien, ved man ikek helt hvad man går ind til. Og her kan du både blive skuffet over at historien ikke bliver samlet i en stor enhed, som jeg forventede den ville gør. Jeg siger jo bare min mening om filmen, og hvad jeg forventede af den. Mit ventede billede af filmen var ikke det jeg fik, og derfor den lave karakter.
Gravatar

#146 filmz-incubus 19 år siden

#138 Ja, du mener helt sikkert ultra-puritanske kristne og rødstrømper! ;)
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#147 filmz-gizmodude 19 år siden

... ja da ... sådan skal det jo være ... anmelderer kan ikke finde ud af at anmelde film som er baseret på fx tegneserier da de ikke kender seriens universet !! ... det bliver nok ikke bedre denne gang ....

Gravatar

#148 filmz-hvalen 19 år siden

Har lige oprettet mig som bruger fordi jeg havde lyst til at skrive om Sin City.

Den er et mesterværk, jeg har ikke haft en film oplevelse så rystende siden jeg så Aliens alene en aften som 12årig.

Sin City var fantastik lavet og replikkerne er for fede

Er sikker på at dette mesterværk er stilskabende og mon ikke der nu kommer en masse kopier ala Sin City.

Se den
Gravatar

#149 elwood 19 år siden

som jeg har sagt, så håber jeg da at denne film vil få opmærksomheden rettede mod Film Noir genren igen, så det er nok snare flere Film noir film vi vil se, tror/håber jeg.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#150 davenport 19 år siden

Jamen så velkommen som oprettet bruger til Hvalen ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: