Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#51 filmz-skygge 19 år siden
#52 filmz-franche 19 år siden
Ja, kom desværre til at trykke gem 2 gange, et uheld fra min side :)
Anywho, glæder mig til at se filmen og opleve hvordan man får skuespil til, at fungere foran en greenscreen... (kan være George Lucas m.fl. kan lære lidt af det..)
#53 JannikAnd 19 år siden
Det var netop den jeg troede det var. Instruktionen emmer langt væk af QT.
#54 davenport 19 år siden
Såå, det vil jeg da lige glæde mig til. Håber der er smæk på lyden, for den var lidt tam i Cinemaxx.
#55 JannikAnd 19 år siden
Hmm... Lyder lidt mærkeligt. Jeg kunne kun komme i tanke om én scene i hele filmen der manglede: en retssag i "That Yellow Bastard".
#56 davenport 19 år siden
#57 filmz-Bruce 19 år siden
#58 filmz-Angel Eyes 19 år siden
Men det er kun småting - alt i alt er jeg vild med filmen, og stilen, volden og noir-stemningen er en fryd for øjne og ører!
Glæder mig til 2'eren og 3'eren -
5/6 herfra
#59 wiseguy 19 år siden
#60 pulse83 19 år siden