Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#61 filmz-Angel Eyes 19 år siden
#62 chuck 19 år siden
#63 filmz-incubus 19 år siden
Kan ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til at se den...
#64 El vez 19 år siden
#65 filmz-mastermind 19 år siden
Robert Rodriquez og Quentin Tarantine sammen....Det ka kun blive Godt!
#66 filmz-frostfang 19 år siden
#67 filmz-Kadann 19 år siden
Nu har Tarantino jo kun instrueret én scene i filmen.. æren går til Rodriguez og Frank Miller som har lavet et lækkert stykke arbejde.
#68 filmz-Dennis 19 år siden
Spørger fordi jeg lige har læst hans anmeldelse af Sin City i JP og den er noget anderles end Benways´
#69 davenport 19 år siden
http://www.jp.dk/kultur/artikel:aid=3085038/
#70 chuck 19 år siden