Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#81 ks 19 år siden
#82 chuck 19 år siden
#83 elwood 19 år siden
Men efter hvad jeg har læst her sku det ikke blive et problem.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#84 MikkelHJ 19 år siden
Jeg kunne dog også godt have tænkt mig at se lidt mere til Kevin
#85 danschier.dk 19 år siden
God weekend!!!
Edit: til admin: kan man nu lave link bare ved at skrive www.danschier.dk, uden at bruge jeres tags og så laves der automatisk et link?
#86 elwood 19 år siden
hehe det minder om dengang i folkeskolen hvor jeg lavede en rapport om Walt Disney 4-5 klasse var det vidst, jeg skulle så bruge et billede af Bambie fra disney filmen af, og udviden som jeg var dengang, så gik jeg ind på en søgemaskine og skrev, Bambie... behøver vidst ikke at sige at det ikke var Disney's Bambie jeg fandt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#87 filmz-ataris 19 år siden
Et mesterværk: 6/6
#88 MTK 19 år siden
6/6
#89 chandler75 19 år siden
Tags kan dog stadig bruges hvis man linker til et navn.
#90 filmz-omega2005 19 år siden
Kan ikke rigtig sætte en finger på noget jeg synes er dårlgt ved filmen, den er gennemført og der kælet for de mindste detaljer. Dog vil jeg lige se filmen et par gange ekstra før jeg sætter mig helt fast ... for film bliver jo enten bedre eller dårligere for hver gang man ser dem, håber lidt på den her bliver bedre ;)