Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 dolphinfriendly 19 år siden

Forfriskende ovenpå en tynd Star Wars film.
Dette er helt afgjort bedste tegneserie adaption til dato...og derudover en helt suveræn film, en milesten. Udover "Batman Begins", har jeg svært ved at se andre tegneserie film fremover nå "Sin City" niveau...inklusiv de, efter min mening, meget overvurderede "Spiderman" film.

Kan ikke prises nok - er et banebrydende mesterværk: 6/6.

Gravatar

#92 filmz-Bruce 19 år siden

Fandt den særdeles underholdende og glæder mig til at få den på hylden. For mig er den teknologisk banebrydende og sjovt at se film noir genren bliver genoplivet med mellemrum (Chinatown, Blade Runner, L.A. Confidential) og med noir elementerne kraftigt overspillet og karikeret i Sin City.

Håber en Sin City 2 ikke falder i fælden og bare bliver et suppe opkog af 1'eren. Overraskelsesmomentet er væk. Personligt vil jeg også komme til at savne

Marv

8/10.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#93 JannikAnd 19 år siden

Marv er med i den næste. Rygtet siger at efterfølgeren vil udelukkende være baseret på "A Dame to Kill for" - Dwights forhistorie, hvor Marv har en stor rolle.

Your request was not in vain. :)
Gravatar

#94 filmz-Bruce 19 år siden

#93 DET var en god nyhed :) Så kan det sgu ikke gå galt :)
Gravatar

#95 JannikAnd 19 år siden

Det' (også) det jeg er her for... :)
Gravatar

#96 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg tror jeg vil kvæde et kvad :)
Gravatar

#97 filmz-omega2005 19 år siden

Hørte lige anmeldelsen fra P4 i radioen :P Den fik 1 ... han mente den var for kedelig og monotom, et eller andet med at det er drømmen om en drengerøvs film og andet, hørte ikke så godt efter her i eftermiddags trafikken :P
Gravatar

#98 gravity 19 år siden

jeg syntes helt ærligt at den var ringe, jeg sad og kedede mig og ville gerne have mere end bare patter og vold at følge med i, det fik jeg slet ikke. Historierne er bundet meget løst sammen og selv inden for den samme historie virker det så ligegyldigt hvad der sker i hvliken række følge det handler bare om at vise nogle flotte billeder. Den er da også ret flot skal det siges og det er derfor jeg har valgt at give den hele 2/6
Gravatar

#99 davenport 19 år siden

Gravity - jeg tror faktisk du er den første der ikke har kunne lide den.

P4 er for gamle mennesker, der sidst var i bio da Vinterbørn var et hit..

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#100 filmz-sikorab 19 år siden

Jeg sad med en lidt underlig følelse tilbage i kroppen da filmen var slut, mest af alt fordi jeg ikke kunne få filmz karakter og min egen vudering til at hænge sammen. Syntes måske man har været lidt for hurtig på aftrækkeren ang. Sin City.

Men den er god, uden tvivl, bare på en underlig måde.

Forresten, hvorfor står Elijah Wood ikke på jeres rolleliste, han spiller da væsentlig stor rolle i filmen.

Syntes heller ikke Clive Owen leverede nogen overvældende skuespiller præstationer, og må sige at Dwights historie, kedede mig lidt...

HOV! Nogen der ved hvad det er for noget musik de spiller, første gang Hartigan møder Nancy inde på baren?

Skriv ny kommentar: