“Soning” er et forbløffende mesterværk fyldt til bristepunktet med upåklagelige skuespillerpræstationer, smuk musik og nogle af filmhistoriens allerflotteste billeder. Både nerver og tårekanaler sættes på overarbejde af dette følelsesladede, multidimensionale melodrama, som beviser, at den blot 36-årige Joe Wright er en af vor tids dygtigste instruktører. Filmens fantastiske billedside ser eksemplarisk ud i HD, og skivens lydspor er også glimrende. Universal er for nylig begyndt at producere BD-udgivelser, så der går nok ikke længe, før “Soning” også bliver udgivet på Blu-ray. Men hvis man allerede ejer en HD-DVD-afspiller, så er der ingen undskyldning for ikke også at eje “Soning” på HD-DVD.
#1 [email protected] 16 år siden
#2 filmz-Bruce 16 år siden
Keira er som skabt til film som denne og James McAvoy bliver uden tvivl en af de næste "store" mandlige stjerner. Men det var et hårdt filmår og jeg kan ikke finde plads til den i min top-10 for 2007.
Billedet er rigtig godt, næsten i reference kvalitet, dog mærkeligt at man ikke går linen ud, når man forsøger at lave en periodefilm med episke proportioner og laver den i rigtig bredskærms format. Det ville i mine øjne have sat en endnu større streg under den lange Dunkerque sekvens.
7.5/10
#3 filmz-vassago 16 år siden
#4 filmz-Bruce 16 år siden
Og selv en kapacitet som Edward Norton behøver jo penge, når han må spille Hulk :)
#5 Kruspe 16 år siden
Men var godt nok sindsygt imponeret over scenen på Dunkirk! Respekt...
#6 filmz-vassago 16 år siden
#7 filmz-Bruce 16 år siden
#8 filmz-vassago 16 år siden
#9 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#10 The Insider 16 år siden