Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-Angel Eyes 18 år siden

For at parafrasere Christian Monggaard fra Information i forbindelse med en anden film: "Så gik der over to en halv time af mit liv...".
Ikke fordi "Superman Returns" er nogen teknisk eller dramaturgisk dårlig film, men Singer har nok desværre i sin overvældende fanmentalitet været forblændet af forlægget og den iboende intetsigendehed der er i Superman. Verdens mest kedelige superhelt, intet mindre! De forhenværende filmatiseringer har haft den samme akilleshæl, hvor man krampagtig forsøger at kombinere en flad stereotyp, omnipotent goody-two-shoes helt med en handlingstråd og et plot, der er så pinligt og gammeldags (på den ubønhørligt kiksede måde) at man ikke kan lade være med at krumme tæer. Dertil kommer en række bipersoner, der hvis ikke de er lalleglade og overspillede som Lex Luthor eller Kitty, er endnu mere ensidige, kedelige og forbandet ferske - så ferske at det gør ondt!
Den nyopdaterde version, der til forveksling ligner sine forgængere (men bare er ti gange dyrere!) er hverken spændende, synderligt spektakulær, engagerende, bevægende, kompleks, sjov eller bare tilnærmelsesvis interessant. Den er omtrent ligeså 'slick' som Supermans famøse krølle i panden - og ligeså outdateret!
Hvor er jeg sur over at Singer har brugt så lang tid og så mange penge på så ligegyldig en film, og hvor er det meningsløst at spilde næsten tre timer i en biograf og bruge 110kr på en billet til denne strøm af formålsløs og ikke-intenderet kitch!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#112 filmz-bullettooth 18 år siden

følte det var en kedelig omgang..... glædede mig faktiskt til den sluttede.... forudsigelig historie, spændingsløst og alt alt alt !! for sukkersød! og så hele 2 "åhnejnuersupermandnokdød,menhovnulevedehanopigenscener" gaab!
Skuespil, effekter og cast...helt fint, men filmen holder bare ikke...... sory guys!
--------- for rent ---------
Gravatar

#113 elwood 18 år siden

Starten var ren nostalagi med Themet og så den svævene text bare lidt opdateret.

Selve filmen var udemærket, historien var ikke noget særligt, men som mane har sagt før, den er flot lavet, og for satan hvor er Bryan Singer glad for Main themet hehe.

Synes den bliver lige en kende kvaleme hen mod slutningen, men det er jo Superman, symbolet for retfærdighed og alt det gode, så det passer vel fint nok i ånden.

jeg følte mig da underholdt, under filmen, og Brandon gjorde det bedre end jeg havde troet, slår stadig ike Mr. Reeve efter min mening, men han var udemærket.

Kevin Spacey var en fornøjelse at se, dog synes jeg ikke rigtig Lex Luthor fik nok screentime, jeg ville gerne ha set ham være mere ond, men jeg grinte da lidt over det med bremsekablet 8-)

btw scrabble spillet, dannede det nogen specielle ord, jeg nåede ikke at opfatte det, men jeg kunne godt tro at de danne nogle særlige ord.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#114 casper 18 år siden

jeg må indrømme at det som jeg synes var dårlist var den scene med kevin spacey, hvor han siger you not seeing the big pictue måden han bevæger sig på.

ellers synes jeg har spiller fremravende og jeg tror heller ikke der er nogen der slå christopher reeve men han kommer tæt på ham brandon
Gravatar

#115 filmz-Bruce 18 år siden

#111 Det var sgu ret godt opsummeret :) Ja Singer tog vist ikke så meget som en chance med den film og det kostede så 1.5 mia. Vor herre på lokum en kedelig affære! Primer til 7.000$ var bedre!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#116 filmz-jakob.joergensen 18 år siden

En meget lam film, som jeg simpelthen ikke ... fostår - andet end, selvfølgelig, nogen gerne vil tjene nogle penge.

Eeeeelendigt skuespil, elendig lydside, elendigt skuespil (igen), latterlig-repeat-kærligheds historie, aaaalt for lang, for kopieret af de andre helte film.

Superman er unik og det er hans historiere også. Gud hvor fik de dog fucket det op her...

Så filmen i Zürick. I biografen var der pause og i pausen udvandrede folk (omkring 20 af 200). Jeg var bund flov over at have hevet min kæreste med i biffen for at se sådan en omgang l*** - det fik jeg skam også afvide efterfølgende og dagen efter.

Se denne film som DIVX, Mpeg eller VHS. Den er kun DVD værdig hvis du virkelig er special effects liderlig, for der leverer den varen.
White Chicks og Doom er MESTERVÆKER sammenlignet med Superman Returns.

En stjerne fra mig.

Jakob
... og jeg
Peace, love and Miss Kittin
Gravatar

#117 elwood 18 år siden

Divx, Mpeg ! lige meget hvor dårlig en film er, så skal man da ikke ty til ulovligheder, man kan lege den når den kommer på dvd, og hvis man ikke kan vendte til den gør det, ja så har man tydligvis et større behov for at se den, end man først troede.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#118 duuk74 18 år siden

Hehe jeg har godtnok lidt svært ved at blive klog på om den film er noget for mig (med alle de forskellige kommentarer)
Måske skulle man bare tage chancen (gyys) og se den.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#119 filmz-Jess Jensen 18 år siden

Jeg synes også at Brandon Routh gør det godt.
Han er virklig perfekt valgt til den nye superman.

Filmen starter stort og har nogle rigtig fede sener.
Brugen af Marlon Brando`s stemme og den velkente
musik der toner frem i starten er rigtig godt.
Det får næsten en gammel fan til at knipe en tåre.

((((Læs ikke videre hvis du ikke har set filmen))))))

Men til sidst falder hele filmen til jorden.
Gad godt vide hvad dem der har skrevet filmen har tænkt på den dag de menet at superman skulle på Sygehuset. Og at supermans dragt skal værer en bøjle genstand. Synes at superman dragt skal værer der når han skal bruge den og skal værer væk når han ikke skal bruge den. Ligsom i de gamle film. Det var bl.a. der at magien var.

Også får Superman en søn.
Det for mig til at tænke på om det så bliver et far og søn firma. Jeg får gåsehud.

Jeg synes at historien er noget flad og at filmen mangler magien fra de gamle film.
V/H Laserjo
Gravatar

#120 filmz-sofus 18 år siden

jeg er helt enig!
den starter virkelig godt ud, og den udfolder sig også rigtig fedt. men til sidst i filmen er det som om at det hele skvatter sammmnen, og det ødellægger desvære filmen lidt...

Skriv ny kommentar: