Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.
Skriv ny kommentar:
#81 Patriarch 18 år siden
Tilgengæld har singer valgt at se bort fra at hun heller ikke burde huske deres nat sammen.
#82 tiny 18 år siden
Lad de andre - Spiderman, Batman X-men osv være de dystre superhelte. Superman er Superman - også i 2006. Synes man ikke om det, skal man ikke se filmen.
Brandon Routh; kan man sige nok om hans præstation? Samtidig med, at han træder lige ind i min bevidsthed som Superman, gør han alligevel rollen til sin egen. Det er tydeligt, at de virkelig har arbejdet med Clark Kents/Supermans kropslige udtryk og han virker visuelt(altså, når han er Superman) meget mere realistisk end i de første film. Superman er faktisk mere 'sej,' synes jeg. Kevin Spacey er som altid en fornøjelse og Parker Posey træder fint ind i rollen som hans allierede, der alligevel ikke kan lade være med at få medlidenhed med Superman. Jeg blev faktisk positivt overrasket over Kate Bosworth, hun virkede svag i traileren. Jeg mangler lidt den sprælske Lois Lane, men det kan man jo kun klandre manuskriptforfatterne for.
Endelig er der pengene. Ja, man kan få utrolig mange rigtig gode film for de samme penge, men jeg er ærligt talt ligeglad. Den film er så gennemtænkt. Der er kælet for hver eneste detalje og hvert eneste billede brænder igennem. Det er æstetisk smukt og et visuelt mesterstykke. Jeg håber virkelig, at de (= Bryan Singer) får lov til at lave en mere - og også gerne to :)
#83 blahblah 18 år siden
Jeg sad rent faktisk og kedede mig. Der er intet at putte på teknikken, Singer gør et fremragende job.
Men hold kæft et manuskript, nej nej nej. Historien er simpelthen for ringe. Der er ingen form for suspense eller spænding i filmen, og slutningen trækkes simpelthen ud i det uendelige.
Vi ved alle sammen han vågner op.
Der er INGEN form for risiko, der er ingen spænding vedr. hans "død".
Det eneste positive historie mæssigt var
#84 filmz-Munk 18 år siden
- Steve Carell
#85 filmz-putte 18 år siden
putte
#86 filmz-maxhh 18 år siden
Som jeg læser Munks indlæg, så mener han at Kate B. er fantastisk at SE på, ikke at hun spiller fantastisk skuespil... du ved, lidt lige Baywatch... ;o)
Mvh
MaxHH
#87 filmz-putte 18 år siden
putte
#88 filmz-maxhh 18 år siden
Personligt kan jeg intet kønt se ved f.eks. Uma Thurman, men det er der andre der kan. Og heldigvis for det...
Mvh
MaxHH
#89 filmz-putte 18 år siden
Putte
#90 18 år siden
I den nye vil Lex Luthor ødelægge dele af USA's ØST-kyst og skabe en ny kystlinie, som han selv ejer og derefter sælge grundene til højstbydende.
Det er sgu da et godt twist. Respekt.