Når der er mange Hollywood penge på spil, så har maskineriet gjort sit til at skabe et glat produkt, der ikke stikker nogen i øjnene. “Superman Returns” er en fin mainstreamfilm. Det er en klassisk historie fortalt i et afstemt tempo, der hverken taber pusten eller kører for hurtigt. Der er spektakulære action-scener med lidt kærlighed på sidelinien. Det eneste, der mangler, er en Superman med lidt kanter, lidt råhed, lidt personlighed. Lad os krydse fingre for en snert mere af det i den opfølger, som filmens slutning så tydeligt lægger op til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Patriarch 18 år siden

Tilgengæld har singer valgt at se bort fra at hun heller ikke burde huske deres nat sammen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#82 tiny 18 år siden

Jeg er en af de nostalgiske Superman-fans. Han er en arketype, et ikon og ham skal man bare ikke pille ved. Derfor er det helt rigtigt, at bruge den 'rigtige' Superman-dragt, musikken (jeg fik kuldegysninger flere gange bare pga musikken)mv. Og nej, Superman misbruger ikke sine evner.
Jeg blev fx meget overrasket over, at han spionerer på Lois og hendes familie

Lad de andre - Spiderman, Batman X-men osv være de dystre superhelte. Superman er Superman - også i 2006. Synes man ikke om det, skal man ikke se filmen.

Brandon Routh; kan man sige nok om hans præstation? Samtidig med, at han træder lige ind i min bevidsthed som Superman, gør han alligevel rollen til sin egen. Det er tydeligt, at de virkelig har arbejdet med Clark Kents/Supermans kropslige udtryk og han virker visuelt(altså, når han er Superman) meget mere realistisk end i de første film. Superman er faktisk mere 'sej,' synes jeg. Kevin Spacey er som altid en fornøjelse og Parker Posey træder fint ind i rollen som hans allierede, der alligevel ikke kan lade være med at få medlidenhed med Superman. Jeg blev faktisk positivt overrasket over Kate Bosworth, hun virkede svag i traileren. Jeg mangler lidt den sprælske Lois Lane, men det kan man jo kun klandre manuskriptforfatterne for.

Endelig er der pengene. Ja, man kan få utrolig mange rigtig gode film for de samme penge, men jeg er ærligt talt ligeglad. Den film er så gennemtænkt. Der er kælet for hver eneste detalje og hvert eneste billede brænder igennem. Det er æstetisk smukt og et visuelt mesterstykke. Jeg håber virkelig, at de (= Bryan Singer) får lov til at lave en mere - og også gerne to :)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#83 blahblah 18 år siden

Enormt skuffende. Virkelig.

Jeg sad rent faktisk og kedede mig. Der er intet at putte på teknikken, Singer gør et fremragende job.

Men hold kæft et manuskript, nej nej nej. Historien er simpelthen for ringe. Der er ingen form for suspense eller spænding i filmen, og slutningen trækkes simpelthen ud i det uendelige.
Vi ved alle sammen han vågner op.
Der er INGEN form for risiko, der er ingen spænding vedr. hans "død".

Det eneste positive historie mæssigt var
drengen der, det så jeg sgu ikke komme
Gravatar

#84 filmz-Munk 18 år siden

Er også skuffet, efter jeg så den igår aftes. Historien er alt for tynd, og utroligt søgt. Mest positive oplevelse var dog at se på Kate B. Hun er fantastisk smuk i filmen!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#85 filmz-putte 18 år siden

#84 Kate B fantastisk????? hold da op manner, hun er måske den kedeligste de kunne ha fundet til den rolle, hun er jo stort set ikke eksisterende i filmen, mega fejlcast, med alle andre havde filmen været god, meeeen hold da op hun trækker den film ned

putte
Badabing badabang
Gravatar

#86 filmz-maxhh 18 år siden

Som jeg læser Munks indlæg, så mener han at Kate B. er fantastisk at SE på, ikke at hun spiller fantastisk skuespil... du ved, lidt lige Baywatch... ;o)
Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#87 filmz-putte 18 år siden

lidt det jeg også mener når jeg siger kedelig, hun har da bare ik det mindste udtrålig, derved heller ik smuk eller noget i nærheden overhovedet, bare kedelig, dødsygt hver gang hun kom frem på lærred, men det jo bare min mening. Hvis det var fordi han synes hun var hot lækker eller noget i den stil ville han nok ik sige smuk, så er det nok også fordi munk synes hendes udtryk og skuespil gjorde noget ved ham da han så hende på lærred og ik kun at hun er lækker sild. men alt det ved munk jo bedst selv:)

putte
Badabing badabang
Gravatar

#88 filmz-maxhh 18 år siden

Hvad folk finder attraktivt eller ej, er næppe noget andre kan stille sig til herre over... og jeg har set elendige skuespillere i elendige film, og stadig ønsket jeg kunne dele morgenmad med den pågældende... ;o)

Personligt kan jeg intet kønt se ved f.eks. Uma Thurman, men det er der andre der kan. Og heldigvis for det...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#89 filmz-putte 18 år siden

hvis jeg skulle dele morgenmad med en jeg synes var noget hø i en film måtte det da kun være for at give hende eller ham et møgfald;)

Putte
Badabing badabang

#90 18 år siden

Jeg synes plottet er meget opfindsomt og nyskabende i forhold til den originale Superman:

I den originale vil Lex Luthor ødelægge dele af USA's vest-kyst og skabe en ny kystlinie, som han selv ejer og derefter sælge grundene til højstbydende.

I den nye vil Lex Luthor ødelægge dele af USA's ØST-kyst og skabe en ny kystlinie, som han selv ejer og derefter sælge grundene til højstbydende.

Det er sgu da et godt twist. Respekt.

Den rigtige titel burde være "The Original Superman Movie Returns - now on the east side"

Skriv ny kommentar: