“Terminator”-serien startede enormt fedt, men de to seneste film er slet ikke James Camerons værdige. Der er alt for meget action og alt for lidt omtanke. “Terminator Salvation” har et godt udgangspunkt med den dystopiske, post-nukleare fremtid, men potentialet udfyldes overhovedet ikke. For de, som gerne vil have filmen på hylden alligevel, er udgivelsen trods alt ganske hæderlig med glimrende video- og audiospor.
#11 thomas040 14 år siden
Ja fantastisk scene. Synes bestemt at terminator 3 var god underholdning, og der var også nogle karakterer man kunne relatere en smule til. Lidt karikeret, men bestemt ikke dårligt.
4'eren er bare skidt hele vejen igennem.
#12 thomas040 14 år siden
#13 MuManden 14 år siden
I TS er der jo ingen ting! ikke andet end bulder og brag. Hvor er spændingen? Hvor er historien? Hvor er de FEDE actionscener? Hvor er personerne man kan holde af? og dem man elsker at hade? :D
Der er en milliard andre actionfilm der er bedre end denne.
1/6
#14 filmz-Utyske 14 år siden
Eksempler herpå er at lave terminatorer der ikke er effektive, f.eks. den store transformer og dem der er formet som et menneske, men har miniguns som arme. I de gamle film havde man i det mindste et indtryk af, at Skynet tænkte som en maskine og lavede sine "stormtropper" derefter. Udover dét..
Men bortset fra de tåbeligheder, mangler filmen personlighed. Selv dårlige film har personlighed - det er måske personligheden af familiens onkel, der altid drikker sig stiv til familiefester og rager på alle kvindfolk, inkl. sine små niecer, men stadig personlighed. TS har ikke engang dét, da filmen har ligeså meget personlighed som en hvid væg og er en ligegyldig og forglemmelig affære.
#15 thomas040 14 år siden
A film by McG
eller sådan noget... så tog jeg mig til hovedet, og tænkte... det her kommer ikke til at gå godt.
#16 kasperfmn 14 år siden
#17 HonoDelLoce 14 år siden
Må hellere få den genset en af de nærmeste dage - men ikke i aften - der står den s'gu på Liverpool VS Tottenham ! :D
#18 Lord Beef Jerky 14 år siden
Jeg prøvede virkelig at glemme, at det skulle forestille at være en Terminator-film. Desværre skete der stort set aldrig noget i filmen, og hvis jeg skal tænke på den som "Action Salvation", så synes jeg sgu filmen mangler noget action. Det eneste der var remotely interessant, var Kyle Reese's historie... det mindede en smule om 80'erne, men desværre blev denne også ødelagt, da de pludselig glemte alt om ham i en halv times tid, og fokuserede på de to andre "hovedpersoner", hvis historie vel egentlig ikke kunne være mindre interessant.
Lortefilm.
#19 Collins 14 år siden
Hvordan folk kan give den 1 eller 2 er mig en gåde. Folk går i små sko, når det kommer til denne film. De tænker for meget på de første 2 film.
1 og 2eren er klart de bedste, mens Salvation efter min mening kommer lige efter.
3eren er klart den dårligste af dem alle, det er nærmere den der fortjener 2/6 stjerner!
#20 filmz-henrikmk 14 år siden
Og hvorfor skulle de ikke det? Jeg synes egentlig det er en besynderlig tankegang at en sequel ikke behøver have høje kvaliteter som sine forgængere, men bare skal have navnet med sig, for der er vitterligt ikke andet end navnet i denne tomme film.
Det er noget af det jeg finder som det mest afsindigt åndsfordrivende at gøre over for en hvilken som helst franchise, at det er tilladt slække kravene. Lav en god film eller lad være og find på noget andet.