“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Lord Beef Jerky 13 år siden

Igen vil jeg påpege, at der er en satans til forskel mellem begreberne "prætentiøs" og "ambitiøs"! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#62 TheEnd 13 år siden

Igen vil jeg påpege at jeg ikke ved hva fann 'prætentiøs' betyder!
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#63 Slettet Bruger [3405716984] 13 år siden

TheEnd (62) skrev:
prætentiøs

http://lmgtfy.com/?q=pr%C3%A6tenti%C3%B8s
Gravatar

#64 Popeye 13 år siden

Neranders (26) skrev:
Som actionhungrende teenager kastede jeg mig da ud i film som The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford og 2001, som begge har et langt lavere tempo end TTRL. Nu ved jeg så også, at Batsy kan lide film som Godfather, hvilket jeg mener, heller ikke har et voldsomt, adrenalinpumpende tempo. Slutteligt, skader det heller ikke at prøve sig af med lidt nyt ind imellem. :)

2001 vil jeg så sandelig heller ikke anbefale nogen som helst at se, mdmindre de er til lidt selvpineri.

Derudover er det fint at prøve noget nyt; bare man ikke forventer, at det man nu prøver er i stil med det man kender. For så kan man blive slemt skuffet.

The Thin Red Line er ikke en typisk krigsfilm, og bare fordi man har Saving Private Ryan og Band Of Borthers på listen over favoritfilm, er det ikke givet, at man finder TTRL seværdig.
...and then some
Gravatar

#65 TheEnd 13 år siden

utyske (63) skrev:
http://lmgtfy.com/?q=pr%C3%A6tenti%C3%B8s

http://lmgtfy.com/?q=sarkasme :)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#66 Babo84 13 år siden

Folk her har vel bare (kortfattet) givet deres mening til kende. Du kan ikke forvente alle skriver anmeldelser hver gang. Heller ikke fra folk der påstår at filmen er fantastisk. Men "kedsomhed" går vist igen hos mange og er nøgleordet ;)
Gravatar

#67 JannikAnd 13 år siden

#59 - Det er bare så sindssygt søgt at sammenligne to film, fordi de har scenografien til fælles. Jeg ved, at The Insider er en sucker for trivia og anekdoter, og det fungerer også fint i anmeldelserne. Men det er vel det mindst relevante at diskutere, når værket skal kritiseres. TTRL er jo ikke lavet på bekostning af SPR, eller omvendt. Og jeg kan skam sagtens tage kritikken - den skal bare være langt mere velbegrundet end tilfældet er.
Gravatar

#68 Babo84 13 år siden

JannikAnd (67) skrev:
TTRL er jo ikke lavet på bekostning af SPR, eller omvendt

Det har du skam ret i. Det kan hurtigt blive en kamp mellem to film.

JannikAnd (67) skrev:
den skal bare være langt mere velbegrundet end tilfældet er

Som sagt; jeg tror bare folk giver deres korte mening til kende. Nogen skriver et par ord, andre anmeldelser, BN en hel dansk stil, og sådan er livet :) Men jeg erkende, at der gerne må komme et par anmeldelser her, både kritiske eller positive :)
Gravatar

#69 JannikAnd 13 år siden

#68 - Mest fornuftige indlæg i tråden so far...
Gravatar

#70 Batsy 13 år siden

Neranders (15) skrev:
#13 Og i morgen sletter den du fra ønskelisten igen, efter du har været nede og investere i filmen. Det er den bedste krigsfilm jeg til dato har set. :)

Lol, jeg intet arbejde men gid jeg kunne investere i den :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: