“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.
Skriv ny kommentar:
#71 filmkorn.dk 13 år siden
Hmm, det synes jeg lige præcis er det filmen ender som. En fortænkt stiløvelse.
Den kedsomhed. Den kedsomhed.
Må jeg til enhver tid bede om Apocalypse Now.
#72 Neranders 13 år siden
Så slem er 2001 nu heller ikke. ;) Jeg kunne nu godt lide den, selvom jeg har svært ved at sætte en bedømmelse på den. Den har hårdt brug for et gensyn.
I sin anmeldelse, synes jeg Johan redegør rigtig godt for, hvad for en størrelse filmen er og, hvad det er for en slags film. Derudover ved jeg, den kære Batsy, trods han er en actionhungrende teenager, også nyder at se mere stilfærdige og langsomme film.
Men man kan jo altid tage sine forholdsregler ved at researche om filmen, og finde ud af, om det er en film, man muligvis vil synes om. Nogle af de bedste filmoplevelser jeg har haft, har været når jeg har taget chancer, ved at se film, jeg normalt ikke vil have den store interesse i. Forhåbentlig læser Batsy også de andre indlæg, end blot mine. :)
Jeg tror faktisk jeg har set den til 99,- kr. i Fona for et par uger siden, så den er ikke så dyr igen. Og nu håber jeg ikke, det viser sig at være en film, som du ikke kan lide, når jeg nu har smidt så stor en anbefaling efter den. :)
"That's rough, buddy."
#73 Muldgraver 13 år siden
Ligesom jeg et svagt øjeblik forfaldt til at ytre min holdning om IKs holdningsytring som værende hakkende på The Thin Red Line til fordel for Saving Private Ryan... Jeg forstår det skam også, men jeg synes alligevel det er trist. Måske fordi jeg ikke fandt kritikken rimelig, i hvert fald slet proportioneret i sit udtryk.
På trods af Jannikand i indlæg #69 hævder #68 som værende det mest fornuftige, vil jeg nok mene hans eget #57, er det fornuftigste i denne tråd :)
#74 Babo84 13 år siden
haha!
#75 Asger 13 år siden
Jeg hører selv til den sidste gruppe, simpelthen fordi jeg hverken følte eller tænkte noget særligt da jeg så den. Hvad end filmens pointe er, er den gået fuldstændig hen over hovedet på mig.
#76 Batsy 13 år siden
Jeg læser skam de andres indlæg men synes nu stadig den lyder spændene, jeg synes the New World var god, og tror sikkert jeg kan lide den her men det på grund af det nye batman Arkham city spil snart kommer ud til konsollerne og så jeg hellere vil spare op til det end at bruge det på film 8D
#77 Hr. Nielsen 13 år siden
Det var også for at sætte det på spidsen fætter Johan;) Skulle være sikker på at Politimester Striks (aka Kruse:) kom på banen med et af sine velkendte angreb af 'de forkerte meninger'. Vi kan jo ikke alle være så rigtige hele tiden:-D
#78 Babo84 13 år siden
en politimester og bn som skolelærer, så tegner det ret godt. Vi burde være så kloge ;) husk, gå ikke over for rødt lys når det er mørkt og der ingen mennesker er ;)
#79 SpielbergFreak 13 år siden
#80 Kruse 13 år siden