“The Thin Red Line” blev bestemt ikke noget megahit, da den udkom i 1998, men siden da har den udviklet sig til et af krigsfilmgenrens mest velrenommerede værker – og med god grund. Terrence Malicks dybsindige studium i menneskets krig med sig selv, hinanden og naturen er et vaskeægte mesterværk. Europæiske fans af “The Thin Red Line” blev formentlig skuffede, da det kun var amerikanerne, som fik en fornem BD-udgivelse af filmen sidste år, men heldigvis indeholder denne danske Blu-ray det samme enestående transfer, det samme mageløse lydspor og næsten det samme exceptionelle ekstramateriale. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmkorn.dk 13 år siden

"... i en anden instruktørs hænder kunne "The Thin Red Line" let have endt som en fortænkt stiløvelse"

Hmm, det synes jeg lige præcis er det filmen ender som. En fortænkt stiløvelse.

Den kedsomhed. Den kedsomhed.

Må jeg til enhver tid bede om Apocalypse Now.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#72 Neranders 13 år siden

Popeye (64) skrev:
2001 vil jeg så sandelig heller ikke anbefale nogen som helst at se, mdmindre de er til lidt selvpineri.

Derudover er det fint at prøve noget nyt; bare man ikke forventer, at det man nu prøver er i stil med det man kender. For så kan man blive slemt skuffet.

The Thin Red Line er ikke en typisk krigsfilm, og bare fordi man har Saving Private Ryan og Band Of Borthers på listen over favoritfilm, er det ikke givet, at man finder TTRL seværdig.

Så slem er 2001 nu heller ikke. ;) Jeg kunne nu godt lide den, selvom jeg har svært ved at sætte en bedømmelse på den. Den har hårdt brug for et gensyn.

I sin anmeldelse, synes jeg Johan redegør rigtig godt for, hvad for en størrelse filmen er og, hvad det er for en slags film. Derudover ved jeg, den kære Batsy, trods han er en actionhungrende teenager, også nyder at se mere stilfærdige og langsomme film.

Men man kan jo altid tage sine forholdsregler ved at researche om filmen, og finde ud af, om det er en film, man muligvis vil synes om. Nogle af de bedste filmoplevelser jeg har haft, har været når jeg har taget chancer, ved at se film, jeg normalt ikke vil have den store interesse i. Forhåbentlig læser Batsy også de andre indlæg, end blot mine. :)

Batsy (70) skrev:
Lol, jeg intet arbejde men gid jeg kunne investere i den :(

Jeg tror faktisk jeg har set den til 99,- kr. i Fona for et par uger siden, så den er ikke så dyr igen. Og nu håber jeg ikke, det viser sig at være en film, som du ikke kan lide, når jeg nu har smidt så stor en anbefaling efter den. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#73 Muldgraver 13 år siden

Thomas E. Nielsen (30) skrev:
Han skriver sin mening om den og gør det ud fra at det er anmelderen og et par andre der har trukket SPR på banen som værende en evnesvag fætter i forhold til TTRL. Så jeg forstår ham altså fuldt ud. Jeg kan personligt lide begge og behøver ikke kalde den en for dårlig, for at fremhæve den anden. Finder det totalt latterligt SPR skal hakkes, for at få TTRL til at lyde som et stort mesterværk.

Ligesom jeg et svagt øjeblik forfaldt til at ytre min holdning om IKs holdningsytring som værende hakkende på The Thin Red Line til fordel for Saving Private Ryan... Jeg forstår det skam også, men jeg synes alligevel det er trist. Måske fordi jeg ikke fandt kritikken rimelig, i hvert fald slet proportioneret i sit udtryk.

På trods af Jannikand i indlæg #69 hævder #68 som værende det mest fornuftige, vil jeg nok mene hans eget #57, er det fornuftigste i denne tråd :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#74 Babo84 13 år siden

JannikAnd (69) skrev:
#68 - Mest fornuftige indlæg i tråden so far...

haha!
Gravatar

#75 Asger 13 år siden

Det er svært at diskutere denne film synes jeg. Nogen lader til at have set "lyset" i denne film, mens andre bare har set næsten 3 timers tomgang.
Jeg hører selv til den sidste gruppe, simpelthen fordi jeg hverken følte eller tænkte noget særligt da jeg så den. Hvad end filmens pointe er, er den gået fuldstændig hen over hovedet på mig.
Gravatar

#76 Batsy 13 år siden

Neranders (72) skrev:
Popeye (64) skrev:
2001 vil jeg så sandelig heller ikke anbefale nogen som helst at se, mdmindre de er til lidt selvpineri.

Derudover er det fint at prøve noget nyt; bare man ikke forventer, at det man nu prøver er i stil med det man kender. For så kan man blive slemt skuffet.

The Thin Red Line er ikke en typisk krigsfilm, og bare fordi man har Saving Private Ryan og Band Of Borthers på listen over favoritfilm, er det ikke givet, at man finder TTRL seværdig.

Så slem er 2001 nu heller ikke. ;) Jeg kunne nu godt lide den, selvom jeg har svært ved at sætte en bedømmelse på den. Den har hårdt brug for et gensyn.

I sin anmeldelse, synes jeg Johan redegør rigtig godt for, hvad for en størrelse filmen er og, hvad det er for en slags film. Derudover ved jeg, den kære Batsy, trods han er en actionhungrende teenager, også nyder at se mere stilfærdige og langsomme film.

Men man kan jo altid tage sine forholdsregler ved at researche om filmen, og finde ud af, om det er en film, man muligvis vil synes om. Nogle af de bedste filmoplevelser jeg har haft, har været når jeg har taget chancer, ved at se film, jeg normalt ikke vil have den store interesse i. Forhåbentlig læser Batsy også de andre indlæg, end blot mine. :)

Jeg tror faktisk jeg har set den til 99,- kr. i Fona for et par uger siden, så den er ikke så dyr igen. Og nu håber jeg ikke, det viser sig at være en film, som du ikke kan lide, når jeg nu har smidt så stor en anbefaling efter den. :)

Jeg læser skam de andres indlæg men synes nu stadig den lyder spændene, jeg synes the New World var god, og tror sikkert jeg kan lide den her men det på grund af det nye batman Arkham city spil snart kommer ud til konsollerne og så jeg hellere vil spare op til det end at bruge det på film 8D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#77 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (32) skrev:
Ahh, så hvis man skriver negative ting om SPR, så er det kun fordi at man vil have den til at fremstå dårligere overfor TTRL?
Skrev jeg at det KUN var derfor? Nej Kruse, det gjorde jeg ikke. Så det var nok ikke det jeg mente tror du?

The Insider (35) skrev:
Jeg vil nu bestemt ikke mene, at jeg (eller andre herinde, fra hvad jeg kan se) har betegnet "Saving Private Ryan" som en decideret "evnesvag" film.
Det var også for at sætte det på spidsen fætter Johan;) Skulle være sikker på at Politimester Striks (aka Kruse:) kom på banen med et af sine velkendte angreb af 'de forkerte meninger'. Vi kan jo ikke alle være så rigtige hele tiden:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#78 Babo84 13 år siden

en politimester og bn som skolelærer, så tegner det ret godt. Vi burde være så kloge ;) husk, gå ikke over for rødt lys når det er mørkt og der ingen mennesker er ;)
Gravatar

#79 SpielbergFreak 13 år siden

Yderst underholdende tråd. Men må lige være med og sige at SPR er et mesterværk i forhold til TTRL! Basta bum.. og sådan tegnes Nikolaj eller det der :-)
Gravatar

#80 Kruse 13 år siden

#77: Skal vi virkelig ud i at kalde hinanden øgenavne, fordi at man stiller spørgsmålstegn til hvad nogen skriver? Jeg troede at du mente at nogen i denne tråd udelukkende hakkede på SPR, for at få TTRL til at fremstå bedre. Det spurgte jeg så ind til, men jeg beklager hvis du føler at mine spørgsmål er "et angreb på de forkerte meninger". Det eneste jeg ville frem til var en bedre forståelse af hvad du mente. Og jeg kan virkelig ikke se, hvordan at det skulle være anderledes når jeg spørger ind til detaljer for at starte en diskussion, end når alle andre forsøger at diskutere noget som der er blevet sagt. Jeg har aldrig nogensinde ment at nogen ikke måtte have de meninger de har, men derfor har jeg da adresseret noget hvis jeg var uenig for at diskutere, da det vel er noget af det vi har et forum for. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være et angreb.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: