“Tømmermænd i Vega” er en kedelig metervare, der sagtens kunne have været mere løssluppen og gakket end tilfældet af. Desværre anvendes alle de alt for brugte komedie-klichéer, et idéforladt plot og kedsommelig platkomik, der er set meget bedre. Det er simpelthen en for nem og alt for billig potpurri baseret på alle de lunkne opskrifter, vi allerede har været igennem.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 wimmie 15 år siden

Jep, kan du så få rettet det til den 6'er! ;)

Aldrig i livet har jeg kendt mage...det er tydeligt at se at du aldrig er blevet lam i benene ved at springe ud fra en bro, endt på et sygehus i LA i 1920'erne, lært en lille pige at kende og fortalt hende eventyrhistorier mens du manipulerede hende til at stjæle morfin så du kunne begå selvmord!
Så hvordan kan du overhovedet få dig selv til at anmelde den film når du ingen forstand har på den!

Nu må du lige tage dit arbejde alvorligt!

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#92 The Insider 15 år siden

Shit, I know, jeg er sgu en luset, lille amatør! :-/ Min 4-årige niece venter til gengæld tålmodigt på mig hos min søster med hænderne fulde af morfin, og så snart jeg har færdigbygget min tidsmaskine og fået H.C. Andersens samlede værker ind af brevsprækken indkoder jeg naturligvis koordinaterne til englenes by og drager afsted. Jeg er stensikker på, at en topkarakter kommer ud af bestræbelserne! Eller i det mindste manuskriptet til den næste Charlie Kauffman film.
War. War never changes.
Gravatar

#93 Bony 15 år siden

The Insider (92) skrev:
Shit, I know, jeg er sgu en luset, lille amatør! :-/ Min 4-årige niece venter til gengæld tålmodigt på mig hos min søster med hænderne fulde af morfin, og så snart jeg har færdigbygget min tidsmaskine og fået H.C. Andersens samlede værker ind af brevsprækken indkoder jeg naturligvis koordinaterne til englenes by og drager afsted. Jeg er stensikker på, at en topkarakter kommer ud af bestræbelserne! Eller i det mindste manuskriptet til den næste Charlie Kauffman film.

Hahaha.. :D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#94 filmz-robert monk 15 år siden

Winnie, du minder meget om anmelderen, så jeg kan godt forstå du forsvarer ham. Du er ligeså selvmodigende, tilsyneladende tænker du ikke over hvad du skriver, eller hvad konsekvensen er af de ting du skriver.

Eksempel:

Winne:
Folk skal lære ikke at tage disse anmeldelser så alvorligt...geez

Hvis man erklærer noget ikke er alvorligt, er da det samme som at erklærer det ligegyldigt, eller i bedste fald, uden konvsekvens. Det er netop det at det har en konsekvens som er en del af pointen i det jeg forsøger at gøre opmærksom på. Hvad enten du mener der er subjetivt skrevet eller ej.
Hvis noget har konsekvens, bør man så ikke også tage det alvorligt?

Ja, det er efter min mening anmelderen ikke har gjort sit arbede.
Men det er det sandelig også objektivt set.

Han har ikke forholdt sig til filmen øvrige elementer (eller film kunstens elementer), de gange hvor han ikke kun har forsynet sin anmeldelse med sine egne subjektive meninger, som man alligevel ikke kan bruge til noget, dvs. han har været objektiv, har han ikke givet korrekte oplysninger.
Jeg mener ikke, at der efter sådan en konstatering, kan forsvares at han har gjort sit arbejde.
Ikke hvis man tager ham bogstaveligt, og der er svært at gøre andet når han nu engang har skrevet det ned. (ej den var tør, det ved jeg godt)

Så fortæl mig hvad der gør den anmelders anmeldning så god? Hvorledes han brilliant gør opmærksom på hvordan kammera føring fanger perspektivet i de situationer hvor for afslørende billeder ville have fået censurens kniv til at falde, uden at det sker, men bibeholder situationens kontekst, hvorledes dialogen er god/fårlig, hvor skuespillet bliver bemærket skidt eller godt, hvor han giver eksempler på hvad der gør den film så "plat" og "Kliche-fyldt" som han påstår? Anmeldelsen er simplethen så dårlig det svarer til at skrive en boganmeldelse på en bog man ikke har læst. Tyndt, pinligt, falsk.

Jeg forstår udemærket hvad du skriver. Jeg gør opmærksom på du tager fejl. Jeg underbygger mine påstande med faktiske eksempler. Jeg har det som om du kunne finde på at forsvarer en regnelærer hvis han sagde: "Jeg mener 2 + 2 = 6". Han huskede jo at sige det var hans mening, så er det jo ikke forkert, fordi han mener det... forstår du metaforen?

Grunden til at jeg går efter manden når han laver sådan noget bras, som jeg jo mener det er, så er det fordi jeg havde håbet på at han manglede de personlig oplevelser i sit liv, der kunne have givet ham redskaber der havde givet hans fantasi sig evnen til at leve sig ind i handlingen, noget der er svært at mene om ham, når han har anmeldt filmen som han har. Men det er naturligvis også muligt at manden selv er så mentalt underviklet at han slet ikke er i stand til at leve sig ind i andre historier end dem om homoseksuelle mænd på eventyr i den store verden, hvis man skal tro på "Micheal Andersen"

Hvis der ikke skal mere til end ens vage subjektive mening omkring et plot, så kan jeg også lave hans job, og på væsentligt kortere tid.

"plottet var godt/dårligt, det var originalt/uoriginalt" Der stort set alt hvad manden siger på en halvanden side anmeldelse, borset fra når han gengiver forkerte fakta eller modsiger sine egne påstande.
Gravatar

#95 wimmie 15 år siden

Jeg sagde ordret...
Hvis du skal fortolke mine ord så gør det ordentligt - alt andet er med dine egne ord bare tyndt, pinligt, falsk

I det citat du bruger skriver jeg at man ikke skal tage anmeldelser SÅ alvorligt - menene at det da ikke er noget at begynde at "svine" anmelder over. Jeg siger ikke at de er ligegyldige - i så fald gad jeg da ikke selv bruge tid på at læse dem.

Din konklusion: "ikke så alvorligt" = ligegyldig
Min konklusion: "ikke så alvorligt" = ikke alvorligt....

Og sørme om du ikke fortsætter med at svine anmelder - hold da op din omgangskreds må elske dit positive og vindende væsen ;)

Jeg synes bare du skulle tage ind og se denne film igen et par gange og få lidt at grine af. Nyd at du synes filmen er god - og grin af at anmelder går glip af samme oplevelse omkring filmen som du får. Slap af, drik noget koldt, gå en tur med kæresten/konen, nyd livet og lad være med at flegne ud over en anmeldelse på en hjemmeside...

Gravatar

#96 Bony 15 år siden

You go girl! :)

Hehe.. Jeg er enig med Wimmie!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#97 filmz-robert monk 15 år siden

Winnie.

Hvorfor er kun dine ord sande, tykke og stolte? Jeg fortolker sandeligt din ord ordenligt. Da du selv skal beskrive dine ord, kommer du bare med en tautologi. Du er jo direkte dum.

Jeg underbygger min fortolkning. Er du uenig, må du jo gøre opmærksom på omstændighederne hvis du ønsker at blive opfatte som en person der ærligt ønsker at føre en debat. (og ja, jeg mener argumentere, men bliver helt i tvivl om du forstår ordet).

Men når du kan blive "personlig", så kan jeg da også:
Din omkreds må da være enormt træt at skulle forklare dig alting tohundrede gange før der bare kommer et glimt af forståelse i dine øjne. Du kan ikke engang læse og forstå, for da slet ikke at nævne føre en debat.

Jeg har masser at grine af, ej at forglemme dine indlæg.

Jeg er vældig positiv. Når der er noget at være positiv over. Man skal jo ikke juble, fordi folk lægger en lort på gaden vel?

Du mener jeg bør lave noget andet? Men alligevel er du der jo hver gang jeg kommer med et indlæg. Hvorfor er det at du ikke smutter ud og leger med de andre børn, de kan utvivlsomt lære dig en masse. Hvorfor er det resten af forumet skal forpestes med dine "hippie" holdninger om ordbrug og afslappede indstilling til alting?

Gravatar

#98 wimmie 15 år siden

robert monk (97) skrev:
Du er jo direkte dum.

Undskyld jeg misforstod dig - du er jo hverken bitter eller sviner folk - det må være min dumhed der gør at jeg ikke forstod dine hensigter...

robert monk (97) skrev:

Jeg har masser at grine af, ej at forglemme dine indlæg.

I'm here to please :D

robert monk (97) skrev:

Jeg er vældig positiv.

Igen, my mistake

robert monk (97) skrev:

Hvorfor er det resten af forumet skal forpestes med dine "hippie" holdninger om ordbrug og afslappede indstilling til alting?

Fordi jeg er en hippie :D
Gravatar

#99 Spanner 15 år siden

robert monk (94) skrev:
Winnie, du minder meget om anmelderen

robert monk (97) skrev:
Winnie

robert monk (97) skrev:
Du er jo direkte dum

Navnet er wimmie

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666