Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.

Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Ericmase 15 år siden

#99 MADNESS?!?! THIS IS SPARTA!!!! ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#102 filmz-bigemaster666 15 år siden

den var sgu mega fed, nok ikke lige det bedste fra bay. Men den slår ettern uden tvivl. Otimus prime fik sku mere tid for sig selv og ja da han kæmpede mod megatron troede jeg hele tiden det var megatron der sagde svage skrotbunke og alt muligt. Nå anyways er der nogen der kan sige mig hvad der skete med the Twins og Whelie.

5 stjerner herfra
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#103 Ericmase 15 år siden

#102 Nææ, det ved jeg ikke. :( Tænkte også på det. Nogen der ved det?
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#104 David Munch 15 år siden

3/6.

Magen til kliche-fyldt film, med åbenlyst plot skal man lede længe efter. Jeg kan faktisk ikke huske jeg har oplevet noget værre... Og havde jeg vidst jeg var på vej ind og se en komedie, så var jeg blevet hjemme! Det var værre end i etteren...
Hvis de skar Shia LeBøf og Miss Pr0nmodel ud, så havde det sikkert været en langt bedre film. Men den var flot lavet, ingen tvivl om det. Men GCI-helvede er ikke grunden til jeg ser en film mere, man er vel blevet over 18..
Gravatar

#105 mr gaijin 15 år siden

Så har jeg endelig set giraffen, og den var bedre (læs: lettere at holde ud), end jeg forventede. Men nu var mine forventninger også utrolig lave til at begynde med. Og så havde jeg fisket en 50cl dåse elefantøl med ind. Det hjalp gevaldigt.

Der er et par plusser, som ikke er blevet nævnt om filmen: Utrolig flotte landskabsbilleder af ruiner i ægypten. Smukke ørkenlandskaber. Bylandskabsbillederne af Shanghai-by-night er også imponerende.

På minus-siden er der en næsten endeløs liste af forfærdeligheder:
Moren
Grimme, stereotypiske negerrobotter og rigtige negere med overbid, flyveører og guldtænder
Robottestikler
Faren
Kneppende hunde
Grædende robotter
Deus-ex-machina. Altså heltbogstaveligt talt i form af robotguder
Rod, rod og atter rod i plottet
Kedelig, ligegyldig exposition
Den mest ligegyldige skurk i form af the Fallen
En times reklame for det amerikanske militær og for at kæmpe som soldat i ørkenen
Værelseskammeraten
Robotter, der prutter ild
Intetsigende menneskekarakterer
Hvem siger først "I love you"-scenerne

Heldigvis er det hele så hastigt klippet, at de irriterende øjeblikke ikke bliver trukket i langdrag. Vi hopper hurtigt videre til et nyt irriterende øjeblik, før opkastet når helt op i munden. Det er ikke så udmattende og frustrerende, som jeg havde frygtet. Og som sagt, smukke landskabsbilleder bag ved alle effekterne.

2/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#106 filmz-Bruce 15 år siden

#105 Du er en gudsbenådet sælger. Den lyder helt seværdig i din retorik! Hmmm Det Sjunde Inseglet eller Transformers 2. Fuck, den er svær :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#107 mr gaijin 15 år siden

#106 Svaret er enkelt: Vi får Michael Bay til at lave et remake af Bergmans mesterværk. Bare med flere baysplosions. Og Døden skal have en megastor rocket launcher.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#108 Zabriskie 15 år siden

mr gaijin (105) skrev:

Deus-ex-machina. Altså heltbogstaveligt talt i form af robotguder

Smukt. Transformers 2 bliver standardreferancen når Deus Ex Machina skal forklares af dansklærere på gymnasiet.
Le temps détruit tout
Gravatar

#109 filmz-bigemaster666 15 år siden

hmmm... deus-ex machina er en Halo 3 machima serie er ovenikøbet meget god her er et link....

ps. første episode er lidt kedelig men det bliver bedere!
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#110 Bony 15 år siden

Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: