Ser man udelukkende på underholdningsværdien, i hvert fald i anden halvdel, samt det imponerende effektarbejde, er “Transformers: De faldnes hævn” en regulær triumf. Jeg har ikke tidligere set bedre CGI-kombineret med fremragende old school-actionhåndværk, og her er Michael Bay en uomgåelig mester. Dog er det tydeligt, at Bay skal holde sig langt væk fra balancegangen mellem det menneskelige drama og maskinelle action, for i grænselandet vil han formentlig aldrig kunne begå sig. Kan man se bort fra de mere tvivlsomme elementer, er dette – på baggrund af den sidste halvanden times tid – absolut en af sommerens bedre popcorn-film.
Se også videoen ”Transformers 2″-pressemøde i London (Filmz Exclusive).
#71 myshkin 15 år siden
Thus said Benway. Og han har ret, men etteren fungerede bedst af de 2 transformers film. Der er, som nogen har været inde på, tale om lidt af en genindspildning og filmen er ganske vidst lidt rodet. Der er alt for meget "falden-på-halen"-komik og de
Jeg var dog stadigvæk underholdt. Labøf og hot ass Megan Fox gør hvad der kræves. Det er tydeligt at Fox bare er trækplaster og særligt hendes første scene i filmen er en tydelig indikation på dette, samt vist at Bay før har instrueret/produceret musikvideoer. Det Fox skulle i filmen var sådan set bare at
Jeg kunne virkelig grine ad
Opsummeret... en jævn underholdende affære, der nok skal afsætte en fortsættelse -- og så må man jo håbe at Bay i treeren formå at holde balancen (se Benways citat).
- internet anonymous
#72 Kram 15 år siden
If winning isn't everything, why do they keep score?
#73 Jack--- 15 år siden
Kan ikke finde noget som helst dårligt ved filmen, alt var perfekt i den, gode kamp scener, rigtig god historie og god humor :) og selvfølgelig en helt masse andet der var godt i den, gider bare ikk til at skrive en hel stil om det xD
Den er i hvert fald havnet på min top 10.
#74 Ericmase 15 år siden
#75 database 15 år siden
Hvilken historie?
#76 filmz-Bruce 15 år siden
#77 Nicki52 15 år siden
Linket virker ikke.
#78 Slettet Bruger [1871420761] 15 år siden
Jeg har aldig syntes at nr. 1 var supergod, men at den blot var en typisk, gennemsnitlig actionfilm med en lækker babe, gode effekter og en lidt for pjattet og børnet tone, der var filmens største problem, og her er jeg inde på, hvorfor 2'eren er 1'eren underlegen; den infantile, intelligensfornærmende, pjattede humor har fået meget, meget mere plads.
Følgende elementer fik mig til at ryste på hovedet og gav mig kuldegysninger på den dårlige måde:
- Tvillingerne
- Sector 7 agenten (var det virkelig nødvendigt at tage ham med igen?)
- Moderens hashkager
- Mojo der op til flere gange humpede den anden hund
- Hovedpersonens irriterende ven
- Robotten med testikler
- Robotten der 'pruttede' en falskærm ud - og i øvrigt også gik med stok?
- Bumblebees manglende tale - han blev jo lavet i sidste film
- Terminator baben
Og der er sikkert meget mere...
Uanset hvor godt resten måtte være, så spænder disse elementer ben for filmen hele vejen igennem, og ikke engang nogle fede actionsekevenser eller en überfoxy Megan Fox kan lindre irritationen over at se en så elendig og på samme tid langtrukken film.
#79 Nicki52 15 år siden
#80 Locke 15 år siden
Jeg lavede en tilsvarende liste for den forrige film over ting, som jeg synes var helt henne i hampen.
#79 Jeg tror det skyldes aldersforskellen mellem jer. Da jeg var teenager havde jeg måske også synes disse ting var sjove, men idag - no way. Der er dog stadig nogen i min alder, der synes den slags er sjovt, så ikke et ondt ord om det. Jeg håber dog du vokser fra det ;-)
Det irriterer mig dog, at det største marked åbenlyst er for film som disse, for det betyder, at der går lang tid imellem, at der kommer film, som jeg betragter som "mesterværk".
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?