“Troja” er ikke nogen nyskabende film, men løfter derimod arven fra forgange tiders episke storfilm på flot og medrivende vis. Der er storslået action, imponerende production design og farvefulde karakterer – alt sammen på højde mod Scotts “Gladiator.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 origin 20 år siden

Har set filmen nu og synes den er vildt fed.. men den følger godt nok ikke den rigtige historie ret meget..

1. Hverken menelaos eller Agememnon dør
2. Achillues er ikke i den Trojanske Hest, men det er hans søn til gengæld..
3. Paris dør også i den rigtige historie, og Helene gifter sig med hans yngre bror.

Men selvfølgelig, selvom den ikke følger historien korrekt, gør det den ikke mindre fed.
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#92 filmz-Gizmo Krueger 20 år siden

Fem stjerner den kan nøjes med en ved mindre man kan give nul jeg sad og så hele filmen og tænkte nu må da der snart ske noget uventet men følte bare samme mønster krig tilbagetog kærlighed krig tilbagetog kærlighed.... det eneste jeg fik ud af det var at finde en yndlingskrigsførelse nemlig den med at trille en halmballe med ild i ned af et bjerg men en enkelt god ting ud af en 3 timers lang film det giver jeg ikke det store for de kunne godt have cuttet filmen ned til det halve når de ikke havde mere at sige med den film godt det var med skolen jeg var inde og se den film så jeg skulle jeg ikke betale Aaahhh det var herligt
Gravatar

#93 Yoda 20 år siden

#92 Hvor har du gemt kommaerne?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#94 bobber 20 år siden

#92 for ikke at tale om punktummerne. Jeg blev helt forpustet.
-
Don't Panic
Gravatar

#95 Yoda 20 år siden

Ja, det tog på kræfterne. C",)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#96 filmz-Bluhm 20 år siden

#91: Tror nu ikke Helena gifter sig med Paris' yngre bror, da hun i Odysseen stadig er gift med Menelaos, der som du selv siger overlevede krigen i Troja?
Gravatar

#97 bobber 20 år siden

#96: godt, så var jeg ikke den eneste der synes at det så ud som en fejl. Helena tager med tilbage til Hellas og bliver i følge Odyseen en hengiven hustru til Menelaos.
-
Don't Panic
Gravatar

#98 origin 20 år siden

#96: Hun gifter sig med hans yngre bror, men menalaos tager hende tilbage til Sparta og gifter sig med hende igen..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#99 filmz-Bluhm 20 år siden

#98 Det vidste jeg ikke. I hvilket værk står det?
Gravatar

#100 filmz-psmadsen 20 år siden

Troy er BASERET på Illiaden. Troy ER ikke Illiaden...

100 :/
hehe

Skriv ny kommentar: