På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 filmz-Asta 18 år siden

WOW! Jeg så filmen igår i Palads (digi.version), og den er da superfed!! Det er nok en af de bedste aktionfilm jeg har set længe :oD Og ud fra hvad jeg kan læse i denne tråd, så er det vist meget heldigt at jeg ikke har læst så meget X-Men ;o)
5/6 herfra :o)
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#112 enfilmnørd 18 år siden

#109 sorry, min fejl
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#113 filmz-justin case 18 år siden

Jeg var inde og se den i går aftes i Palads og jeg var vildt imponeret. Under en af scenerne sad jeg bare og måbede mens jeg håbede på mere! Det var så fedt...
Nok var nogle af figurerne ikke helt som de var i 1eren og 2eren, men når man lige så ud over det så var det faktisk en utroligt fed film... Nu ærgrer jeg mig bare over at jeg ikke blev siddende i salen og så alle rulleteksterne...
Gravatar

#114 filmz-mads1 18 år siden

Klasse klasse 3'er... Jeg synes den holder 109%... Jean Grey er så evil og det er fanme fedt! kommer der en 4'er? Det tror jeg nok vi skal regne med...

#115 18 år siden

114: Hvad er de sidste 9%? ;-D
Gravatar

#116 enfilmnørd 18 år siden

Fandt denne anmeldelse http://www.dr.dk/P2/Filmland/Anmeldelser/2006/0524... på dr.dk, syntes lige i skulle se den, for magen til roden rund i en film skal man lede længe efter.
NB jeg har ikke noget imod anmelderen som menneske, men anmeldelsen lugter langt væk af at anmelderen ikke gad sætte sig ind i filmen
Eksempelvis:
1)Anmelderen forstår ikke hvad der er så specielt ved Jeans kræfter(jeg syntes det er ganske åbenlyst, i det at vi får afvide, at hun kan alt hvad hun tænker på)
2)Magneto kan sandsynligvis ikke smadre bygningen, da den sandsynlivis ikke indeholder metal(hvordan det så kan lade sig gøre)
mfl.

Det kan godt være jeg er lidt grov, men jeg syntes man som anmelder bør leve sig ind i universet(Som Filmz anmelder f.eks. gør)
NB(2) anmeldelsen indeholder en del spoilere, hvis man ikke har set filmen.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#117 wiseguy 18 år siden

Så den i fredags. IMHO er filmen helt på højde med de to forrige hverken mere eller mindre.
4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#118 filmz-Asta 18 år siden

#116 Mht Jean Grey
...så virker det mere for mig som om, at det ikke bliver helt klargjordt i filmen, HVOR magtfuld hun er. Så vidt jeg kan forstå, så er det små-ting der sker i filmen. Jeg har ladet mig fortælle af en af mine venner (X-Men fan), at hun kan sluge universer og at ALLE andre mutanter frygter hende. I filmen får jeg ikke en kraftig fornemmelse af at hun i princippet kan smadre hele universet....
Jeg tror at det er det anmelderen mener :o)
Til gengæld synes jeg at det er en enormt dårlig anmeldelse, der giver indtryk af at anmelderen har skrevet den på 5 minutter, og ikke interesserede sig ret meget for det.
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#119 blahblah 18 år siden

Bluhm, jeg har da på ingen måde svinet dig til nogen steder?

Ud over det, så har det at Xavier har et behov for at kontrollere altid været at finde i hans karakter.
Nu ved jeg ikke om du har læst Astonishing X-men, men der finder vi altså lidt ud af hvad han har gjort af ting og sager. Og det er ret tideligt i hans karriere.

Ud over det, så går der nogle år over de to film såvidt jeg kan regne ud, og de karakterne udvikler sig jo. Magneto bliver jo sikkert koldere af det nederlag han fik i den første film, og den side af regeringen han ser i 2'eren.
Gravatar

#120 El vez 18 år siden

#118 Filmene har forsøgt fra starten af at være en del mere jordnære end tegneserien, hvilket jeg synes fungerer godt. Der ville ikke være meget ved filmen hvis universet blev slugt :)

Det bliver jo sagt i filmen at hvis hendes kræfter slippes løs er hun mere magtfuld end nogle af de andre mutanter - det synes jeg da beskriver meget godt det hun fyrer af indimellem.

Nu opnår hun jo først dette stadie i X3, og ingen andre end Wolverine, Storm, Magneto og Xavier har set hende slippe kræfterne løs før det store slag, så alle de andre mutanter har ingen grund til at frygte hende før det. Xavier og Magneto er jo tydeligvis klar over hendes potentiale og jeg synes også det fremgår at de frygter hende i og med at hun ligesom er den brik i spillet der bliver kæmpet om.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: