På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 e-male 18 år siden

Er jeg den eneste der synes de 30 sekunder efter rulleteksterne var fuldstændig udnødvendige at komme med, hvis det her definitivt bliver den sidste rigtige x-men film? Også det med at Magneto får sine krafter igen til sidst. Jeg håber seriøst nogle af de bugs bliver fixet på en eventuel dvd-udgivelse.

Men ud over det var jeg godt underholdt. Faktisk kunne jeg ikke rigtig lige den første x-men, men genfandt dog interessen efter X2 og min interesse er stadig bibeholdt efter at have set x-men 3. Jeg kan dog godt følge anmelderen i at der sker for mange ting uden, at man rigtig går i dybde med dem, men dette kunne jeg godt leve med da jeg så den. Jeg har derfor givet 4.5/6 for en god actionfilm, der tager nogle interessante emner op. Desuden kunne jeg bedre lide x-men 3 end den første x-men film.

Glæder mig dog sindsyg meget til Spiderman 3, da det er den marvel-serie jeg holder mest af.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#102 thomas040 18 år siden

spiderman3 kan jeg love blive langt bedre en xmen3, men det skyldes nok at sam raimi stadig er på pinden som instruktør....
Failure is a zero out.

#103 18 år siden

102: Det glæder os, at du kan love det.

:-)
Gravatar

#104 enfilmnørd 18 år siden

Så den i fredags(00.03) og jeg er tilfreds, ikke super begejstret, men syntes den var ganske underholdende, og deler ikke anmelderens mening.
syntes dog at klippet efter rulleteksterne er meget vigtigt (spoiler): Hvis magneto får sine kræfter igen, er det nok meget rart at Charles også er der.

Mht til det lille trekantsdrama som anmelderen hentyder til, så jo, det bliver givet meget kort tid, men det er vigtigt at have med, for at forstå Rouge
selvom hun netop ikke gør det for andres men sin egen skyld
.

Selvom jeg syntes filmen er god(med fantastiske effekter), er jeg dog enig med alle der siger den er for kort, for det er den, især når man tænker på antallet af mutanter. Her vil jeg dog lige sige, at mht de enkelte mutanters personlighed og evner, så syntes jeg at det er okay at ændre lidt til film, men jeg har heller ikke læst så mange af tegneserierne. At Xavier ændre sig en del(han kan ikke retfærdiggøre sig over for Wolverin), finder jeg dog yders mærkeligt.

Men som fan, giver jeg den 5/6, den kunne måske godt havde været bedre, men nemt også meget meget værre! Man må jo huske at det er den sidste film, og de er ikke nemme af lave.
Til sidst: Glæder mig til "Wolverin", mig bekendt er

#62(plus andre oplyste)
Filmen viser ik Prof X's og Juggernauts familieforhold(ligesom i 2. med Mystiques, Nightcrawlers og Rogue).
Hvor sker det?, har set toeren, men husker lang fra dette(et yngre familie-medlem har dog nævnt at det oplyses i cartoon network-tegnefilmsserien, men den er vel ikke så tro til tegneserien er den(et stykke tid siden at jeg har læst et hæfte)).
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#105 blahblah 18 år siden

Jeg var godt tilfreds, helt klart den bedste af de tre film. Historien var cool nok, og jeg kunne sagtens forstå de ændringer Ratner har lavet i forhold til tegneserien.
Mange klager over at Phoenix og Jugganaut får deres evner fra mutation, i stedet for magi, men jeg synes det virker langt bedre.

Og til #41 / Bluhm

Du kan UMULIGT have læst særlig meget x-men hvis du synes det var out of character at rode rundt i Jeans hoved. Det er meget typisk ham, han er totalt controlfreak og har gjort mange lignende ting i tegneserien.

Samme gælder Magneto, synes da det var meget troværdigt at han lod Mystique i stikken. Han er mutant to the bone, og mennesket er fjenden, og da Mystique bliver en af dem lader han hende ligge. Det passer da perfekt. Leech (Drengen hvis kræfter stopper andres kræfter), er også med i tegneserien, og han forhindre selvf. ikke sine egne kræfter.
De fleste superhelte er immune over for deres egne kræfter. Pyro bliver jo heller ikke brændt af ilden i sin hånd, Iceman fryser ikke når han laver sig til is. Visse mutanter er ikke, som Jean der lider under hendes, og Scott fx.
Der er også en storyline med en ildtøs der bliver skadet hver kan hun bruer sine kræfter.
Gravatar

#106 mini_jette 18 år siden

Så fik jeg set den...

Ja ja, den er da underholdende nok, men jeg synes nu ikke lige frem det er den bedste film jeg har set...ej heller den ringeste..! Hvad angår alt det her med at der er for mange nye mutanter med, og som sådant for mange storylines der aldrig bliver udnyttet til fulde, så er jeg enig i at man måske skulle have cuttet et par af dem, men det er ikke noget jeg synes ødelægger filmen...
Mit største forbehold med denne film er at den er for kort... Der er mere end rigeligt med historie her til at man kunne have lavet en tre kvarters film mere inden det begynder at blive kedeligt...

Alt i alt en noget middelmådig film, som for mig nok egner sig bedst til en regnvåd søndag... Men dog en film, som jeg mener man bør se, hvis man altså har set de første to...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#107 filmz-Bluhm 18 år siden

# 105 Kære Polt rent argumentationsteknisk er det altid en dårlig ide at starte med at svine andre til - især folk man ikke kender, så kommer man nemlig let til at fremstå som en usikker og bøvet 14 årig som det er svært at tage seriøst. hvis du nu læser # 79 vil du måske kunne se min pointe! Forskellige forfattere har brugt karaktererne på forskellige måder, men der har altid været tale om en udvikling. den inkarnation af Xavier og Magneto som de bruger i film 1 og to svarer ikke til dem i 3'eren efter min mening.
Hmm jeg her læst alt Projekt X/ X-Men der er kommet på dansk og lidt af det løse på engelsk om det er meget eller lidt må du jo bestemme - jeg vil dog langtfra påberåbe mig at have forståt det hele :-)
Gravatar

#108 dolphinfriendly 18 år siden

Jeg må indrømme, at filmen indfriende mine forventninger som en god gedigen tegneserie-actionfilm - selvom 1'eren er bedre. Men fuld gas og stor underholdning det meste af filmen, til trods for flere af karakterne godt kunne trænge til mere uddybelse; men måske der kommer en diretor's cut. :)

4/6 herfra, indenfor sin genre.

Gravatar

#109 filmz-Egoorcs 18 år siden

#104 - Min pointe var at x2 heller ik viser at Mystique er mor til Nightcrawler og fostermor til Rogue.
Og Juggernaut(ik mutant) er stedbror til Charles.
X3 viser fx ik Colossus's og Shadowcats(Kitty) kærlighedsforhold.
Gravatar

#110 filmz-Wacker 18 år siden

Jeg læste EB i går, og der var en reklame, med Angel i X-men tøj, men det holder jo ikke, i forhold til filmen. Der syntes jeg lige der var lidt vildlende reklame.

Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk

Skriv ny kommentar: