På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.
Skriv ny kommentar:
#131 blahblah 18 år siden
Men hvad er det du klager over? At Callisto havde andre evner end i tegneserien?
Hvem har skiftet køn?
Og selvfølgelig gør det en forskel hvilken karakter de ændre. Jugganaut var jo også ændret fra at have fået sine kræfter fra magi, til at være en mutant.
En ændring der giver god mening.
At Callisto havde nye evner er jeg sådan set ligeglad med, i princippet kunne de bare have kaldt hende noget andet og lade det være en ny mutant.
Og bare fordi en karakter fungerer i en tegneserie, betyder ikke den fungerer i en film. Der er stor forskel på de to medier.
#132 filmz-Kadann 18 år siden
Så vidt jeg husker, har vi haft en lignende diskussion før, så jeg springer fra her, da denne ganske sikkert vil føre absolut ingen steder, ligesom sidst.
#133 filmz-Bruce 18 år siden
#134 filmz-Don Drift 18 år siden
Jeg vil sige filmen underholdte mig gevaldigt, hvilket jeg ser som et af de største formål ved en film, og er jeg ikke underholdt nok, syntes jeg simpelthen ikke jeg har fået noget for pengene.
Filmen havde sine højdepunkter, flotte effekter og det hele, der var nogle fede mutanter med, men dog lidt for mange man skulle hæfte sig til som der er blevet omtalt i anmeldelsen. Der er dog mange sjove/fede sketches i filmen, hvilket er hvad den nok lever højst på, og så mutant kampene + effekter.
En af de aller fedeste ting ved hele filmen omhandler dog vores alle sammen Mystiq:
Jeg syntes dog at filmen havde nogle ret kritiske punkter, og nogle lidt nemme måder at hoppe over problemerne f.eks.:
Alt i alt en skide sjov/god film, på mange punkter, og ser man bort fra de negative ting ved filmen, som der ikke er så mange af igen, så er det en ganske udemærket film. Lever op til forgængerne mener jeg bestemt. Alene humoren i filmen er det værd vil jeg mene, læg specielt mærke til:
Se den!
P.s.: Det her er nok den længste kommentar jeg nogensinde har skrevet på Filmz.dk, så SKÅÅÅL for det =)
#135 blahblah 18 år siden
#136 filmz-Don Drift 18 år siden
#137 filmz-Bluhm 18 år siden
Angående din argumentation omkring Xavier i Astonishing X-Men, så synes jeg den er noget bagvendt - Det er jo en meget ny serie, som måske beskriver "gamle" hændelser i X-Men universet, men som er skrevet med en meget "moderne" forståelse af Xavier. Jeg oplever Xavier i de to første film meget, som han var under Claremont, og så ændrer de ham til 3'eren, hvilket jeg ikke mener holder.
#138 blahblah 18 år siden
#139 filmz-Oddj0b 18 år siden
X-men har jo aldrig budt på nogen større verdensfortolkning. Men der imod en udvikling i vores mutant venners verden. 3'eren kan man håbe er en afslutning for den afklarer nogle ting, men lader også nogle spørgsmål stå åben.
Napoleon Dynamite
#140 Norton 18 år siden