Det lader til, at den utrættelige strømer John McClane snart atter vil befinde sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt med eksplosive konsekvenser til følge. “Die Hard 5” rykker nemlig fremad.

I februar kunne Bruce Willis afsløre, at den femte “Die Hard”-film formentlig vil gå i produktion til næste år, og at den nye film sandsynligvis vil bringe McClane ud af USA.

Nu er 20th Century Fox i forhandlinger med manuskriptforfatteren Skip Woods (“The A-Team”,”X-Men Origins: Wolverine”, “Hitman”) om at forfatte den nye film. Der er dog ingen forlydener om filmens historie, eller hvem der muligvis skal instruere.

Willis færdiggjorde for nylig sine optagelser på “Red” og skal til august til at optage filmversionen af “Kane and Lynch”. Derefter burde skuespilleren have sit skema åbent til at lave “Die Hard 5”.

Læs også Filmz-artiklen Die Hard – Over mit lig.



Vis kommentarer (116)
Gravatar

#91 natterjack 14 år siden

Jeg ved ikke, om man kan klandre Skip Woods for Hitmans dårligdom, det virkede som om den film blev røvpulet af Fox.
Gravatar

#92 elwood 14 år siden

I knew it, she is really a man!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#93 Hr. Nielsen 14 år siden

Muldgraver (90) skrev:
fordi dens historie på flere punkter er så fremmed for Bram Stokers roman


Det er så mange år siden jeg har læst Bram Stoker's 'Dracula' (som jeg dengang for 20 år siden fandt fremragende), at det måske skyldes jeg ikke husker den godt nok, men Coppola's version lægger sig da ellers ret tæt op af forlægget, gør den ikke? Hvor er det den fejler mener i?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#94 Lord Beef Jerky 14 år siden

#93 Jeg læste den for et par år siden, og synes bestemt at filmen følger bogen forholdsvist godt. Det er igen to forskellige medier, men alt fra dagbogsnarrativet til selve hovedhistorien er jo nærmest nøjagtigt det samme som i bogen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#95 filmz-Bruce 14 år siden

Thomas Nielsen (89) skrev:
Hmm? I siger da ellers næsten det samme om flyscenen i DH4 hvis i kigger efter, gør i ikke? I siger begge den er godt lavet, men for langt ude, eller?


Langt henad vejen er vi, men Claudius tilføjer:

Jeg køber det bare ikke helt i "Die Hard 4", fordi jeg ved, det er trick, og instruktøren gør intet for at afvæbne min skepsis.

Hvilket ikke er mit problem for mig.

#90 Jeg skal og kan ikke udtrykke mig om bog kontra film. Jeg kan kun se i ekstramaterialet, i Coppolas indledende kommentar, at man kalder filmen Bram Stokers Dracula, fordi filmen følger bogen, på samme måde som man kalder Godfather, Mario Puzos Godfather.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#96 filmz-Claudius 14 år siden

#90

Lad mig lige tilføje omkring Coppolas Dracula-film, at mit grundliggende problem ikke blot er, at der er skrevet om på bogen. Jeg er ikke glad for det, men på den anden side er Dracula set i så mange omskrevne udgaver, at det ville være et evighedsprojekt at skulle kritisere dem alle. Og Bruce har ret i, at en film skal bedømmes på egne meritter.

Men som Muldgraver ligger min anke i filmens titel. De har rent faktisk kaldt den "Bram Stoker's Dracula", og da de i sin tid promoverede den (ja, jeg kan huske så langt tid tilbage...), så snakkede de konstant om, hvordan selve bogen aldrig var blevet filmatiseret før, og hvor meget de fulgte den.

#95

Men nej, Bruce, de fulgte ikke bogen. Ja, det siger de, at de gør, men det passer bare ikke. Fordi hovedessensen af titelfiguren, nemlig Bram Stoke's Dracula, er en helt anden figur, end den Stoker beskrev i sin roman. Coppola kan påstå det modsatte hvor meget, han end vil, det gør det ikke sandt.

I Stokers roman er Dracula en personificering af selve ondskaben, og det er en gennemgående pointe, at hans motiver ligger hinsides, hvad hans dødelige modstandere kan forstå. De kan kun følge ham så langt, at de kan se, at hans handlinger er onde og koster menneskeliv. Og det er nok til at indse, at han må bekæmpes. Men derudover undgår Dracula selv enhver menneskelig forståelse. Blot mødet med ham sætter den menneskelige forstand på spil. Selv hovedpersonerne sætter spørgsmålstegn ved deres egen mentale tilstand i slutningen af historien (eller begyndelsen om man vil, eftersom hele romanen er skrevet udelukkende i dagsbogsnotater og breve, som hovedpersonerne efterfølgende er dybt skeptiske overfor sandfærdigheden af). Mennesker frygter det ukendte, og det er hvad Dracula repræsenterer. Han er satan selv eller en ond gud. I Stokers roman, altså. I Coppolas film mangler han bare noget kærlighed og er generelt misforstået af samfundet...
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#97 Lord Beef Jerky 14 år siden

#96 Det er vel et fortolkningsspørgsmål. Da jeg læste bogen, oplevede jeg ham ikke som ren ondskab, men naturligvis heller ikke så menneskelig som han bliver gjort i filmen. Da jeg så filmen oplevede jeg ham heller ikke som en der bare mangler noget kærlighed og generelt er misforstået af samfundet, men som et udefinerbart væsen... ja nærmest et dyr, der gør hvad han må for at overleve. Jeg giver dig ret i, at begge Dracula'er er forskellige her, men jeg synes ikke afstanden er så enorm, som du gør den til.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#98 Hr. Nielsen 14 år siden

Hmm, tænkte måske nok det var lidt i den retning, da jeg heller ikke husker Dracula så lovesick i bogen (faktisk slet ikke) som i filmen. Men helt så stor afstand mindes jeg heller ikke der er, men fair nok. Selve hovedhistorien mener jeg dog følger bogen ret præcist.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#99 Kviesgaard 14 år siden

#86

Bruce (#86) skrev:
Med Bram Stokers Dracula, har Coppola gået linen ud og valgt 100% analoge teknikker


Gælder det også slutscenen i kapellet?

Der hvor Mina Harker er sammen med Dracula, hvor han på magisk vis går fra gammel olding til flot ung mand, inden det beregnende kvindemenneske støder sværdet i gennem ham, for derfefter at hugge hovedet af ham og ende hans liv
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#100 filmz-Bruce 14 år siden

#99 Ja, jeg mener at man har gjort brug af samme transformationsteknik, som man f.eks. brugte i Dr. Jekyll and Mr. Hyde med Spencer Tracy.

Du kan se klippet [url= hvor transformations overgangene er tydelige.

Man kan sammenligne med [url= Jekyll[/url] her. I øvrigt i fantastisk flot kvalitet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: