Da filmen har enkelte episoder der gør den en smule tiltalende, vil nogle sikkert vil finde filmen underholdende. Men med mindre man finder narrestreger udført af trænede dyr for hylende morsomme, er der altså meget langt imellem de gode grin – og er man typen der ser mange film, er der ikke meget glæde ved “50 First Dates”. Det skulle da lige være den scene hvor Rob Schneider bliver gennembanket med et baseballbat, fordi tager man de filmhistoriske briller på er der en vis retfærdighed i den scene…
#1 dyg 20 år siden
Man ser næsten hele det gode gamle Adam Sandler cast i filmen, og de gør det generelt godt. Derudover synes jeg godt om Sean Astin's rolle.
Nej, den er ikke så god som Groundhog Day, men det havde jeg nu heller ikke forventet.
#2 filmz-Randy Savage 20 år siden
#3 filmz-Kadann 20 år siden
Måske fordi folk ikke kan lide hans film?
#4 filmz-jackhammer2002 20 år siden
#5 filmz-Kadann 20 år siden
Det vil jo ikke give et klar billede af noget som helst.. Sætter du en fan af Adam Sandler til at anmelde (ikke and, de rapper jo ikke :-P) alle hans film, vil størstedelen af anmeldelserne være positive, men det er jo ikke noget man kan bruge til noget.
Ud fra sådan en anmeldelse, vil folk der normalt ikke kan lide Adam Sandler jo ikke kunne se, om den film er værd at bruge tid på, eller om den måske har lidt mere at byde på end normalt.
Desuden, hvis du kan lide Adam Sandler, så går du vel ind og ser filmen, ligemeget hvad anmelderen skriver, så hvorfor bekymre sig om det?
I sidste ende, gælder det jo bare om at finde en anmelder man deler smag med, og så tage hans ord for gode vare..
Og, selv seriøs anmeldere kan more sig over komedier, hvis det er en god komedie.. så det er noget vrøvl at der kun bliver givet gode karakterer til seriøs film, dramaer osv.
#6 filmz-vassago 20 år siden
Derudover så har jeg altid moret mig over Adam Sandler når jeg har set hans film - også selvom at det ikke er stor filmkunst.
Men "50 first dates" er en af hans dårligste film ever - og jeg kan sagtens følge kritikken - men jeg har med stor sikkerhed grint mere end Michael :)
#7 filmz-jackhammer2002 20 år siden
Man kunne jo så evt. forestille sig at i baserede jeres and(rap)meldelser på et gennemsnit eller via enighed mellem tre af jer anmeldere der har set filmen.... og så kunne i jo altid skrive i bunden hvad anmelderen selv gav filmen... flere sider rundt om på nettet, og i div. magasiner, bruger den taktik med stor succes
#8 filmz-Kadann 20 år siden
Nu arbejder jeg ikke på filmz.dk, men er kun bruger som alle andre. ;)
#9 Morbid 20 år siden
#10 Michael Andersen 20 år siden
Når jeg ser/anmelder en film har jeg overhovedet ingen forventninger til den. Forventninger som "det her bliver en rigtig god/dårlig Adam Sandler-film" er bare forstyrrende og har ikke noget med filmkritik at gøre. Jeg ser filmen, og tager det derfra. "50 First Dates" er en romantisk komedie, og har jeg givet min vurdering af filmen ud fra det. Er den sjov? Nej. Er den romantisk? En smule.
Der står ingen steder at jeg ikke kan lide Sandlers humor. "Golfbanens Skræk" er f.eks. lige så plat som "50 First Dates", men mindst 50 gange sjovere. Der er gode og dårlige Adam Sandler-film, og efter min menig er "50 First Dates" bare en af de dårlige.