At Abdellatif Kechiche sammen med filmens to dragende hovedroller, Adèle Exarchopoulos og Léa Seydoux, delte Den Gyldne Palme, er noget af det mest sigende ved filmen. Man kan ikke forestille sig den uden de to i rollerne eller uden Kechiches hårdnakkede insisteren på langsomheden og nærbilledets betydning for fortællingen. “Adèles liv – Kapitel 1 & 2” er en symbiotisk oplevelse af de helt store. Tre timer uden pause – med kameraet helt op i snotten på en ung kvinde – gør noget fysisk ved en. Det er intimitet extrême.
#1 Slettet Bruger [2124398676] 10 år siden
#2 Ispep 10 år siden
#3 Slettet Bruger [2124398676] 10 år siden
#4 Collateral 10 år siden
#5 bjarke 10 år siden
#6 Twister 10 år siden
Historien er enormt øm, rørende og troværdig skildret. Karaktererne er troværdige, empatiske, sympatiske og nemme at identificere sig med.
En af de bedste film jeg har set i meget meget lang tid!
#7 Snaden 10 år siden
Ja ja...det skal du jo sige.....fap fap fap... :)
#8 jannie dahl astrup 10 år siden
En mulighed: Brug julegaveopsparingen på at tage HELE familien med i biografen og se Adèle - måske i en lille prut-biograf - og så Nymph()maniac dagen efter. Det ville jeg gøre. Glædelig jul :-)
#9 danish99 10 år siden
#10 Slettet Bruger [2124398676] 10 år siden
Ok, prøv at sæt dig ned og tæl alle film med et romantisk tema mellem hetero-par, der har været i de danske biografer i 2013 og sammenlign så det tal, med antallet af film, der har været i de danske biografer om homoseksuelle par.
Fortæl mig så igen hvor meget det fylder...