Samtidig understøttes billederne af en særdeles effektiv lydside, der i bedste David Lynch-tradition konstant giver en fornemmelsen af, at der lurer et eller andet grumt i græsset, busken eller endda blomsterne. Man sidder konstant på kanten af sædet med hjertet i halsen på vagt overfor det næste væmmelige indfald. Trier er om nogen kendt for at provokere, og det gør han så sandelig også her, hvilket den hysteriske Cannes-reaktion da også bevidner. Om man elsker eller hader filmen, så er det dog umuligt ikke at reagere på den. I Cannes er den bl.a. blevet kritiseret for ikke at være udtømmende nok i dens psykologiske udforskning af hovedpersonerne, men det forekommer mig, at det netop er en af filmens styrker. Ved ikke at give frygten en skikkelse og ved ikke at forklare sig bliver den så uendelig meget mere rædselsvækkende.

“Antichrist” er et forfærdeligt og vidunderligt værk. Det her er slet og ret filmkunst af den allerhøjeste kaliber og i mine øjne Triers bedste film til dato. Det ville ærlig talt ikke overraske, hvis han havde solgt sin sjæl til djævlen for at lave den, men i betragtning af hvilket fremragende værk “Antichrist” er, ville den handel være fuldstændig i orden med mig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#331 Nicki52 15 år siden

mr gaijin (328) skrev:
#327 Sådan er folk jo forskellige. Jeg kan også lide film, der ser onde ud ;)

Jeg love them, især Dark Knight.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#332 filmz-Bruce 15 år siden

#330 Nej, jeg venter på BD'en :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#333 evermind 15 år siden

Det kan du efter sigende også sagtens med den kælder, du har. Sammenlignet med biografen blegner forestillingen til gengæld en del hjemme i min stue, så valget var ikke svært. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#334 filmz-Bruce 15 år siden

#333 Ja jeg ser også frem til den. Men når nu Coraline kommer den 21. juli, så kan vi jo lave en forestilling i august. Kommer den iøvrigt på dansk BD med dansk dub?
Gravatar

#335 evermind 15 år siden

Det ser jeg frem til. :)

Jeg ved ikke, hvad de gør med den danske udgave. Du tænker på din datter, antager jeg? Jeg ved bare, at den engelske udgave i hvert fald først kommer midt i oktober.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#336 Nicki52 15 år siden

bruce (334) skrev:
#333 Ja jeg ser også frem til den. Men når nu Coraline kommer den 21. juli, så kan vi jo lave en forestilling i august. Kommer den iøvrigt på dansk BD med dansk dub?

Må jeg spørge dumt hvad BD er?
Gravatar

#337 cansi 15 år siden

Jeg glæder mig til Bruce's svar til # 336 :D Hvis han svarer
Gravatar

#338 evermind 15 år siden

Blu-ray
Gravatar

#339 filmz-Bruce 15 år siden

#335 Jep, mht. datteren :) Ok, men omkring 5. august er jeg klar fra ferie og der skulle jeg have den amerikanske version :)
Gravatar

#340 Nicki52 15 år siden

bruce (334) skrev:

Det tror jeg ikke at Coraline gør, det står der intet om her

Skriv ny kommentar: