De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#91 Highland Park 14 år siden
#92 elwood 14 år siden
hehe.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#93 bjarke 14 år siden
#94 Highland Park 14 år siden
Jeg har hørt det, der var langt værre og er enig med Patriarch om, at den er ok. Produktionen fremkalder i det mindste ikke kvalme hos mig i samme grad som Céline Dions pompøse "Titanic"-sang gør det.
#95 elwood 14 år siden
8-)
#96 Patriarch 14 år siden
#97 elwood 14 år siden
#98 dyg 14 år siden
#99 filmz-Bruce 14 år siden
Moreover, the specification is display agnostic, meaning that Blu-ray 3D products will deliver the 3-D image to any compatible 3-D display, regardless of whether that display uses LCD, plasma or other technology and regardless of what 3-D technology the display uses to deliver the image to the viewer's eyes.
Så skal man jo først have 3D TV eller 3D projektor og jeg forventer ikke meget af de første generationer andet end kæmpe spring i kvalitet, så jeg rører ihvertfald intet på markedet i de første år og slet ikke før end der er titler på markedet, hvor 3D gør en decideret forskel i filmens favør.
#100 elwood 14 år siden