De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#141 MMB 14 år siden

Skal se Avatar 3D på mandag i Palads! YEAH!
Gravatar

#142 metabolid 14 år siden

#141 Gør dig selv en stor tjeneste og byt til Imperial, trust me!
Gravatar

#143 MMB 14 år siden

Problemet er, at den ikke går på det tidspunkt, hvor jeg gerne vil se den i Imperial.

Hvorfor er Imperial så meget bedre?
Gravatar

#144 Spanner 14 år siden

Foeller (143) skrev:

Problemet er, at den ikke går på det tidspunkt, hvor jeg gerne vil se den i Imperial.

Hvorfor er Imperial så meget bedre?

Det er ikke at Imperial er så fantastisk, men at Palads er så elendig
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#145 metabolid 14 år siden

#143, #144

Imperial har en bedre sal, større lærred og langt bedre lyd.
Gravatar

#146 MMB 14 år siden

Hvorfor er Palads så elendig...?
Gravatar

#147 metabolid 14 år siden

#146 okay hvis tiderne kun passer til en Palads tur, så vil jeg anbefale du finder en række midtfor og ikke for langt bagude så du kommer fri af balkonen. Palads' sal 1 er ikke specielt velegnet som biograf da gulvet skråner nærmest op mod lærredet og du får en fornemmelse af at sidde konstant og kigge opad hvilket kan være irriterende i længden.
Gravatar

#148 metabolid 14 år siden

nogen der har set den i cinemaxx RealD? Eller i Dolby 3D? Michael Andersen?
Gravatar

#149 Lord Beef Jerky 14 år siden

#146 Palads er en bunke amatører. Jeg har endnu ikke været igennem en hel forestilling uden der var problemer med enten billede, lyd eller begge undervejs. Og så hjælper det ikke, at de mennesker der kommer der, på ingen måde kan holde deres kæft under filmen. Tag Imperial... går den ikke på et tidspunkt du kan den givne dag, så vente til en anden dag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#150 metabolid 14 år siden

#149 fuldstændigt enig. Den her film skal for alt i verden ses under de mest optimale forhold, det fortjener den.

Skriv ny kommentar: