De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#151 MMB 14 år siden
Jeg vil gerne se den mandag eller tirsdag klokken 19-20.00 så centralt i København så muligt og i 3D.
Palads er den eneste biograf, der viser den klokken 20.00 (også Cinemaxxx, men det er lidt for besværligt at komme ud til). De havde desuden gode pladser (række 6 ret centralt) hvorimod Imperial klokken 18.00 kun havde lorte pladser tilbage (helt oppe foran).
Det er i Sal 9 i Palads. Nogen der kan sige noget om det? Billetterne er (desværre) allerede købt, dog skal det siges, at jeg normalt ser film i enten Victoria Teatret eller Panorama Slagelse, så jeg har hverken været i Palads eller Imperial før.
#152 metabolid 14 år siden
#153 Lord Beef Jerky 14 år siden
#154 metabolid 14 år siden
#155 MMB 14 år siden
Er det virkelig SÅ slemt?
Bortset fra en dårligere lyd, hvad er det så, der gør det så meget værre? :)
#156 neran 14 år siden
#157 metabolid 14 år siden
#158 metabolid 14 år siden
#159 Lord Beef Jerky 14 år siden
#160 MMB 14 år siden
Hvis man skal bytte billetterne til Cinemaxx, hvordan gør man så?!