De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#151 MMB 14 år siden

Problemet er:

Jeg vil gerne se den mandag eller tirsdag klokken 19-20.00 så centralt i København så muligt og i 3D.

Palads er den eneste biograf, der viser den klokken 20.00 (også Cinemaxxx, men det er lidt for besværligt at komme ud til). De havde desuden gode pladser (række 6 ret centralt) hvorimod Imperial klokken 18.00 kun havde lorte pladser tilbage (helt oppe foran).

Det er i Sal 9 i Palads. Nogen der kan sige noget om det? Billetterne er (desværre) allerede købt, dog skal det siges, at jeg normalt ser film i enten Victoria Teatret eller Panorama Slagelse, så jeg har hverken været i Palads eller Imperial før.
Gravatar

#152 metabolid 14 år siden

#151 sal 9 i Palads kan på ingen måde anbefales!!! Nordisk Film som du har købt billeterne hos kan sagtens byttes til Imperial, så hvis det kan lade sig gøre at presse tidsplanen lidt ville jeg til hver en tid gøre det. Cinemaxx er også helt iorden og det er ikke besværligt! Tag s-toget (hvilket som helst af dem mod syd) og stå af på Dybbølsbro Station kun et eneste stop fra Hovedbanegården! Derfra er der ikke meget mere end 5 minuters gåtur over broen over banetærrenet og så er du på Fisketorvet Center og i Cinemaxx uden besvær.
Gravatar

#153 Lord Beef Jerky 14 år siden

Enig med #152. Cinemaxx er klart det bedste af to onder.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#154 metabolid 14 år siden

#153 muligvis er Cinemaxx med deres splinternye Real3D system endnu bedre end Imperial, men lyden tror jeg ikke de topper.
Gravatar

#155 MMB 14 år siden

#152 & #153

Er det virkelig SÅ slemt?

Bortset fra en dårligere lyd, hvad er det så, der gør det så meget værre? :)
Gravatar

#156 neran 14 år siden

#148, jeg så den med Dolby 3D i Sønderborg i går aftes og det virker upåklageligt for mig, men en af mine venner, synes ikke det virker særlig godt (dog bedre end ved Op), men han har vidst også et eller andet med sit syn, så han ikke rigtig kan se 3D effekterne.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#157 metabolid 14 år siden

#155 sal 9 i Palads er simpelthen for lille og med for dårlig lyd, den er ikke THX certificeret. Hvis du vælger den kan du ligesågodt vente til den kommer på Bluray og se den dehjemme. Sad but true. Kan kun gentage: se den i Imperial eller Cinemaxx!
Gravatar

#158 metabolid 14 år siden

#156 okay nice, ærgeligt at din ven ikke får så meget ud af 3D. Kan det være brillerne eller måske afstanden til lærredet?
Gravatar

#159 Lord Beef Jerky 14 år siden

#155 Se min besked i #149. Just don't do it. Det ville være spild af penge, og jeg kan næsten garantere en lorteoplevelse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#160 MMB 14 år siden

Det lyder jo nærmest som om, at Palads er som at se Superbabies: Baby Geniuses 2 Extended Version...

Hvis man skal bytte billetterne til Cinemaxx, hvordan gør man så?!

Skriv ny kommentar: