De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#161 neran 14 år siden

#158, det kan sagtens være det. Jeg ved dog ikke, hvorvidt afstand og placering i forhold til lærredet betyder noget?
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#162 filmz-Utyske 14 år siden

#160 -

Palads er en Nordisk Film biograf og det er Cinemaxx ikke, så jeg tror ikke du direkte kan bytte dem, men du kan bare gå ind i en NF-biograf, få pengene tilbage og så købe billetter til Cinemaxx i stedet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#163 MMB 14 år siden

Det er lidt et problem, da jeg ikke kommer til København inden mandag, og der skal gerne bestilles billetter i lidt god tid.

Hvad så hvis man vil bytte til Imperial. What to do then?
Gravatar

#164 filmz-Utyske 14 år siden

#163 -

Hvis der ikke er prisforskel, kan du sikkert godt rykke dem til Imperial ved blot at ringe til billetbestillingen.

Men altså, hvis du tager afsted lidt tidligere, kan du jo bare ta' ind og få pengene retur i Palads eller Imperial, eller en anden NF-biograf og så bare bestille de billetter du skal bruge i Cinemaxx, de skal bare hentes en halv time før forestillingen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#165 metabolid 14 år siden

#163 ring til Nordisk Film 70 13 12 11 og tal med dem om det. Kan anbefale en af rækkerne 7-11 i Imperial midtfor. De sidder med hele Nordisk Film booking systemet foran sig når du ringer og er sikker på de vil hjælpe! Held og lykke.
Gravatar

#166 metabolid 14 år siden

#161 nej det skulle ikke betyde noget, men måske din ven er langsynet/kortsynet eller måske har sløret syn på et af øjnene. Har selv et sløret syn på højre øje, men 3D effekten fungerer fint heldigvis.
Gravatar

#167 MMB 14 år siden

Række 7-11 er fuldstændig umulig at få billet til på nuværende tidspunkt... Det er enten række 3 midt for eller række 8-11 helt ude i siden. Hvad ville du så vælge? ;)
Gravatar

#168 neran 14 år siden

#166, han har forklaret det en gang før, men jeg husker ikke helt, hvad det var han sagde. Men det kan godt være det er noget af det du nævner
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#169 metabolid 14 år siden

#168 okay. Uden at vide om det kan være en brugbar test, kan det sjovt nok som det nok lyder, være værd at iføre sig et par af de 3D briller men får udleveret og kigge i et spejl og henholdsvis lukke og åbne øjnene på skift. Hvis brillerne er iorden vil man opleve at de to "glas" vil være "sorte", altså blændet modsat det man lukker. Det heri hele det nye 3D system fungerer, simpelt men meget effektivt.
Gravatar

#170 metabolid 14 år siden

#167 den er svær. Går ud fra det er forestillingen mandag kl 1800 du går efter. Hvor mange billetter skal du bruge? Der er en god plads næsten midtfor på række 7 lige nu, men det er kun en.

Skriv ny kommentar: