De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#221 Lizard 14 år siden
#222 PredatorX 14 år siden
#223 filmzkim 14 år siden
Giovanni Ribsi spiller forbavsende slemt, da jeg faktisk synes han er en god skuespiller ellers.
De eneste stærke præstationer er fra Sam Worthington og Zoe Saldana.
Bryder mig dog ikke så meget for, at filmen er i 3.D
Det er desuden også synd for dem, der bruger briller i forvejen, og så have et par 3.D-briller uden på.
#224 filmzkim 14 år siden
Det lyder nemlig skide godt!
#225 enfilmnørd 14 år siden
For jeg er meget positivt overrasket. Årets bedste film, intet mindre. Den var fantastisk. Ikke siden Ringenes Herre, har jeg troet så meget på et filmunivers, af denne art.
Jeg kan godt følge dem, der syntes at noget af historien virkede banal, men ser det ikke som et problem. For det første er filmen, fantastisk håndværk, for det andet så er kan der ses en masse relevante emner i filmen. Jeg tænkte miljø, irak, de fremmede, og andre rigtig gode temaer, filmen tager op til overvejelse. Jeg syntes effekterne, og skuespillet, er helt i top, med kun enkelte svipsere.
Jeg var fantastisk underholdt, og skal ind og se filmen igen, så jeg kan se, om den virkelig er så god, som jeg følte den var. Sjældent har jeg forladt en biograf i så godt et humør.
Hertil høre naturligvis, at jeg gik skeptisk til filmen, da jeg ikke rigtigt har kunne spore mig ind på, hvad det var for en størrelse, så jeg har måske været nem at imponerer. MEN så igen, nu vil jeg se den igen, og regner ikke med, at blive skuffet.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#226 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
3D-versionen vises i 3D.
#227 Zabriskie 14 år siden
Vi troede du var død, og nu har Scar overtaget kongesletten.
#228 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
#229 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#230 BN 14 år siden
Haha, i så fald velkommen! :-D
Zombier er i øvrigt også populære herinde. ;-)