De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#231 gi-jones 14 år siden

Zabriskie (227) skrev:
Vi troede du var død, og nu har Scar overtaget kongesletten.

LOL. Hyæner over det hele - de små bæster :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#232 MuManden 14 år siden

Filmzkim (223) skrev:
Det er desuden også synd for dem, der bruger briller i forvejen, og så have et par 3.D-briller uden på.

Lad bare være med at have ondt af os med briller, for det er absolut intet problem at have begge briller på samtidig.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#233 HelmerJ 14 år siden

Fantastisk, Snuppede den lige i 3D i Klovborg i går aftes. Lækker film.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#234 ks 14 år siden

DocDoom (226) skrev:
3D-versionen vises i 3D.

Thanks for stating the obvious.
Gravatar

#235 Lord Beef Jerky 14 år siden

#234 Jamen det er sgu den eneste forskel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#236 ks 14 år siden

Det er jeg med på :) Måske skulle jeg have formuleret det oprindelige spørgsmål lidt mere direkte. Hvordan fungerer 3D'en i praksis, og er effekterne de ekstra penge værd? Jeg ledte måske nærmere efter nogle beskrivelser af sekvenser i filmen, hvor 3D'en var i fuld sving.

Nu er det naturligvis lidt ligemeget, da jeg allerede har bestilt billetter til 3D versionen.
Gravatar

#237 MuManden 14 år siden

#236 - Du kunne er modstå presset og fulgte flokken... ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#238 ks 14 år siden

Something like that :) Jeg skulle se filmen uanset hvad, og må hellere gøre det i 3D - så jeg kan se "what the fuss is about", når nu ingen vil give mig et uddybende svar :)
Gravatar

#239 filmz-loke76 14 år siden

ks (236) skrev:
Det er jeg med på :) Måske skulle jeg have formuleret det oprindelige spørgsmål lidt mere direkte. Hvordan fungerer 3D'en i praksis, og er effekterne de ekstra penge værd? Jeg ledte måske nærmere efter nogle beskrivelser af sekvenser i filmen, hvor 3D'en var i fuld sving.

Nu er det naturligvis lidt ligemeget, da jeg allerede har bestilt billetter til 3D versionen.

Det er ALLE pengene værd.. Det fungerer ikke som det meste 3D man har set tidligere. Det er ikke enkelte wow effekts med ting der stikker ud i hovedet på dig. Selvfølgelig er der også disse ting, men det er ikke dem der er det fedeste. Denne nye 3D hvor hele filmen er lavet i det, og ikke bare enkelte effekter, giver en helt utrolig dybde i billedet. Det er lidt svært at forklare. Det er simpelthen hele filmens "feel" der er markant anderledes.. Det er simpelthen som det bedste teater stykke nogensinde, i stedet for en film.

Jeg så den 2 gange i streg lørdag aften i Klovborg.. Især 2 gang fik jeg rigtigt mange detaljer med.. Når der er aske/partikler der svæver i luften ser det rigtig godt ud.. Alle baggrunde er utoligt dybe mm. Personligt synes jeg alle film burde laves sådan fremover.. Det er bare svært at forklare, da der ikke rigtigt er noget at sammenligne med...

Gode steder at ligge mærke til 3D i filmen..

- Ved eksplosioner hvor der flyver partikler rundt i luften..
- Ved scener med de lysende pollen fra det hellige træ
- Når der sidder folk i en lang sal/på række
- Bare kig på underteksterne i forhold til billedet

Jo flere gange man ser den, jo mere ligger man sikkert mærke til
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#240 Patriarch 14 år siden

ks (238) skrev:
Something like that :) Jeg skulle se filmen uanset hvad, og må hellere gøre det i 3D - så jeg kan se "what the fuss is about", når nu ingen vil give mig et uddybende svar :)

Den primære effekt ved 3D er at der er en "ægte" dybde i billedet. Sagt på en anden måde, så ligner det at lærred er et vindue ud til noget der rent faktisk udspiller sig, nærmere end en flad gengivelse af det.

Giver det mening?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: