De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#261 MMB 14 år siden

Jeg synes ikke der er den store forskel i hvert fald. :)
Gravatar

#262 filmkorn.dk 14 år siden

#258 Jeg er også en af dem der har kritiseret den banale/simple handling, men som du har jeg ikke kunnet få den ud af systemet. Det var virkelig en organisk oplevelse. Fantastisk film!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#263 metabolid 14 år siden

#261 godt at høre du havde en god oplevelse i Palads, selvom jeg og flere andre ihærdigt forsøgte at få dig til at se den andre steder :)

Er også stadig selv blown away (!!!) og glæder mig til at se den igen i RealD (har set den i Master Image indtil videre).
Gravatar

#264 MMB 14 år siden

Altså, hvis der havde været gode pladser, og det ikke var et andet tidspunkt, og det ikke var besværligt at bytte billetterne, så havde jeg jo også gjort det. :)
Gravatar

#265 metabolid 14 år siden

#264 yep ved det :)
Gravatar

#266 MMB 14 år siden

Jeg kan dog love dig, at det bliver Imperial næste gang. :P
Gravatar

#267 metabolid 14 år siden

#266 roger that! :D
Gravatar

#268 Skeloboy 14 år siden

Måske er spørgsmålet stillet, men kunne ikke lige overskue at læse igennem det hele :)

Er det så meget mere værd at se den i 3D? Nogen der har set den i både 2D og 3D?

Husk på, at jeg ikke gå voldsomt meget i kvalitet af billede og lyd.

Overvejer nemlig at se den i 2D, mest fordi jeg ikke har set 3D før, så aner ikke, hvad jeg glip af:), men også fordi det koster 50 kr mindre
Gravatar

#269 MMB 14 år siden

Nu har jeg kun set den i 3D, men har set trailere osv. i 2D, og jeg synes bestemt, at 3D udgaven er 50 kr ekstra værd! Jeg er heller ikke den største billednørd, men det giver lige en den ekstra følelse af, at man selv er til stede. Det er helt utrolig at se, hvordan billedet får ekstra dybde, og når man ser Cameron's magiske univers, synes jeg virkelig, det vil være en skam at se den i 2D, især når vi kun snakker om 50 kr ekstra.

Hvis du slet ikke har set 3D før, så er det vist også på tide. ;)
Gravatar

#270 dyg 14 år siden

Som skrevet på irc, så ahr jeg kun set 3D-versionen. Det er en ekstremt flot film, hvilket 3D-effekten bidrager til, men til tider blev mine øjne også irriteret af nogle af de uskarpe og nogle af de hurtigt forbiflyvende 3D elementer.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: