De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.

“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#391 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

#388: De er lige kedelige, så godt det samme! :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#392 filmz-Utyske 14 år siden

En anmeldelse af "Avatar" fra vores favorit-anmelder, der også tog "Episode I" under kærlig behandling:

Advarsel: der er masser af spoilere i.

Og før en eller anden klaphat kalder mig "hater" - se tilbage i tråden, jeg gav filmen 7/10, men kan stadig finde anmeldelsen morsom.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#393 PredatorX 14 år siden

Utyske (392) skrev:
En anmeldelse af "Avatar" fra vores favorit-anmelder, der også tog "Episode I" under kærlig behandling:

Og før en eller anden klaphat kalder mig "hater" - se tilbage i tråden, jeg gav filmen 7/10, men kan stadig finde anmeldelsen morsom.

Hater!!!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#394 filmz-Utyske 14 år siden

#393 -

Klaphat! ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#396 El vez 14 år siden

cansi (395) skrev:
Morgan Freeman: "Avatar is cartoon"

Heh Jeff Bridges er sgu stadig "The Dude" =)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#397 rammy 14 år siden

Set d.01/02-10
2/5 stjerner

Efter de første 30 min når WOW-faktoren har lagt sig er der kun en meget, meget forudsigelig omgang tynd tis historie tilbage. At det så er en historie man har set en million gange før gør det overhovedet ikke bedre. Vi ( kæresten og undertegnede ) var tæt på at falde i søvn to gange...meget skuffende men som forventet. Der ud over kæmper filmen med en uhyre corny dialog og klicheerne vælter ud ( men i 3D... ).
Der er jo absolut ingen spænding i den her film ggså ligner den en krydsning af Gay Pride, Playstation3 og Pocahontas...ikke ligefrem et plus...hold da op noget lort.
Eneste lyspunkt var at teknologien virkede som den skulle og lover godt for fremtidige 3D film selv om at underteksterne ødelægger illusionen.

Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#398 filmz-Martychris 14 år siden

Glæder mig til at se sex scenen igen, hvor jeg håber de slikker hinandens hestehaler. Vil nu altid se Navi's som meget flotte smølfer...
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#399 Spanner 14 år siden

Utyske (392) skrev:

Harry S. Plinkett FTW.

Episode II review kommer forhåbentlig snart
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#400 filmkorn.dk 14 år siden

Denne videoanmeldelse rammer plet i forhold til min holdning til Avatar:
Videoanmeldelse
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: