De primitive na’vi-væsener viser sig ikke overraskende at være langt mere civiliserede end menneskene, hvis adfærd hurtig kommer til at ligne en kolonimagts, og filmen vælger entydig na’viernes og naturfilosofiens synspunkt. Subtilt kan man måske ikke kalde det, men Cameron anvender klicheerne særdeles effektivt, og i stedet for en hæmsko bliver de pejlemærker, som forhindrer os i at fare vild i det store eventyr.
“Avatar” er uden tvivl en af de mest visuelt overvældende film, jeg nogensinde har set i biografen, og man forlader sædet med følelsen af at have bevidnet en film og en begivenhed, der vil blive stående længe efter, de sidste klapsalver er ophørt. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg ser den på det store lærred. Da Cameron vandt sin Oscar for “Titanic” erklærede han berømt, at han var ”the king of the world”. Den gang grinte jeg over bemærkningen. Jeg var ikke klar over, at han havde ret.
#401 Spanner 14 år siden
Som der er link til i posten lige over din
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#402 filmkorn.dk 14 år siden
#403 Rathsack 14 år siden
#404 Lars.dk 14 år siden
Ville gerne have lavet det om til 2/6 :(
#405 jvhimself 14 år siden
#406 MOVIE1000 14 år siden
Jeg blev både skuffet og imponeret.
Skuffet over de ret så kedelige replikker, humoren som kunne få folk til at grine for 15-20 år siden og handlingen som, man har set i forskellige film 1000-vis af gange før. Der var også nogle enkelte skuespiller der tog vidst deres rolle alt for alvorligt. Det iretterede mig at ved de fleste action scener, lignede det nærmest en Bourne film. Filmen startede utroligt godt, men ca. efter 2 timer havde man fået nok, og det hjalp ikke spor at JC havde lavet en masse action scener.
Imponeret over de effekter der er blevet brugt til Navierne, dyrene og i det hele taget selve miljøet. Denne slags 3D nød jeg, men det var en smule for lang tid at sidde med de briller, jeg tror denne 3D ville fungere i de kommende 3D film. Musikken fungerede for det meste, men der var nogle tilfælde hvor musikken ikke helt passede ind, selvom der var en del skuespiller som overspillede så var der stadig en del som gjorde det utroligt godt, selvom filmen ligner andre film så har den stadig sine højdepunkter.
4/6 den er tæt på 5/6, men det er fordi der kunne godt have været tænkt lidt mere over tingene. Jeg var sammen med min mor inde og se den vi kom af med 240 kr, om den er det værd, så vil jeg faktisk sige ja, da der kan gå en del år før man kommer til at se det med 3D hjemme i sin egen stue