Instruktøren Joss Whedon har præsteret det umulige: Han har samlet en lang række af Marvels største tegneseriefigurer i én film, der fornemt sammenvæver drilsk humor og nervepirrende action, og som giver hver eneste karakter den helt rette mængde spilletid i rampelyset. Filmen ser fuldkommen fantastisk ud i HD, og den lyder nøjagtig lige så godt, men skiven måtte gerne have rummet mere ekstramateriale. Hvorom alting er, så er denne udgivelse simpelthen et must – uanset om man har hang til superheltegenren eller ej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 MMB 12 år siden

Så fik jeg endelig set giraffen. Generelt var det en rigtig god oplevelse, der dog ikke var helt uden minusser. Captain America og Thor er omtrent så spændende som bølgepap (nej, jeg har ikke set de to karakterers film, så skyd mig ned for det). Black Widow og Hawkeye er heller ikke værd at skrive hjem om. Downey Jr. er som altid fantastisk, og Hulk fungerede også forbavsende godt. Loki var en værdig skurk, men man kunne måske godt have savnet nogle medskurke, når nu heltene var så mange. Især fordi rumorkerne og kæmpeskildpadderne lidt var et antiklimaks, som Insiders anmeldelse også er inde på. Alt i alt var det dog en rigtig god actionfilm, og jeg vil bestemt ikke have noget imod en 2'er, selvom jeg nok ikke kommer til at se The Avengers igen. 7/10.
Gravatar

#92 Outbound Sith 12 år siden

Det her er ikke en promovering af pirateri eller det, der ligner, men jeg fandt noget her (i ekstremt middelmådig opløsning!), som man ellers kun kan få fingrene i, hvis man køber sin Avengers-BD i Target (USA) eller Sainsbury (UK):

Building a Dream: Assembling the Avengers
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: